• somsom

Icke "turistigt" resmål i europa?

Hej!

Funderar över vår bröllopsresa.

Vill till solen och värmen, men utan att känna av den där riktiga charter känslan. Syftar på stränder där solstolarna trängs sida vid sida...

Kommer nog att resa sensommar/höst -07

Ngn som har några bra tips?

tack!

• Svar på tråden Icke "turistigt" resmål i europa?
  • Akvavit

Nånstans i Kroatien kanske? Ska vara vackert har jag hört, och det finns säkert platser som inte än är fullt utnyttjade av charterbolagen.

• somsom

Ja, har också funderat på det. Har hört, liksom du, att det ska vara väldigt fin där.

tack!

Några mer förslag någon?

• viktualia

Dubrovnik i Kroatien var rätt fritt från turistkänsla.

Sen skulle jag satsa på vanliga chartermål fast andra sidan ön - så att säga...

Norra Sicilien istället för södra tex

Turkiska sidan av Cypern

• AnnaElefant

Hej,
    Portugal! man kan hyra in sig på gamla herrgårdar før ganska lite pengar, det ær lyx men stillsammt. Dricka portvin och se natur.

• 4:e Maj

Vi ska aka till Rom och hoppas pa en bra blandning av sol, historia, kultur, sightseeing, shopping och god mat/vin. Kommer ocksa att gora nagra dagsturer till olika stader i Italien. Ar en strand ett maste?

• somsom

nja stranden lockar ju....!

Sen kan man ju utgå därifrån, för att se lite kultur o ev. ngn större stad kanske!

• junibrud2006

Jag vill slå ett slag för Taormina på Sicilien. Det är en enormt vacker gammal by uppe på en bergsklippa ovanför Medelhavet. Här finns bilder! www.taormina.it/old/gallery.htm

• junibrud2006

Där har du romantiska gränder och mysig atmosfär och nedanför finns underbara bad, till exempel vid Isola Bella.

• 4:e Maj

Tycker sjalv Italien ar helt underbart - romantiskt, lagom langt bort, lagom varmt, god mat och en bra blandning av shopping och kultur.

• hilda27

Jag bor i Spanien sedan 4 ar tilbaka och har tillsammans med min pojkvaen upptaeckt massor av staellen som inte aer de typiska turiststaellena. Atlantkusten i söder, vid Cadiz och Huelva (vid graensen till portugal) har riktigt fina straender och naestana garanterat fint vaeder fr maj till sept-oktober. Delat mellan provinserna Cadiz och Huelva ligger den stora naturparken Doñana, mycket fint, mellanlandning för faglar som flyttar melln afrika och norra europa. Norra atlantkusten saegs(har inte sjaelv varit daer) vara aennu finare, i Asturias har de tex fjordar naestan som i Norge, men daer kan det regna aeven pa sommaren. Vad gaeller medelhavet sa kan jag rekommendera den lilla byn Oliva, strax soder om Valencia pa Spaniens östkust. Min pojkvaens familj har sommarhus daer, brukar inte vara mycket folk pa stranden som aer ren,langgrund, med finkornig sand. I naerheten finns mest bergsomraden och apelsinodlingar och den stora och intressanta staden Valencia en timme norrut.

• slatka

Kroatien har jätte många öar.
    JAg och sabo har varit på många platser ska kolla med han vad de heter. Är väldugt dålig på att minnas

• Daia Gräddnos

Du vill kanske inte tro det men även Polen har långa rena vackra vita sandstrender. Så du hittar nog nåt oavsett vart du åker!

• _Ella_

Polen, speciellt Sopot och Hel är underbart på sommaren. Annars Sicilien helt klart! Har släkt på båda så vi reser till båda ganska ofta.

Svar på tråden Icke "turistigt" resmål i europa?