• Pomodoro

Vad skall det sta i ringen/arna?

Jag har precis bestallt vara vigselringar och jag hade nastan glomt att de skulle graveras ocksa. Men vi vet inte riktigt vad det skall sta i ringarna. Bara vara namn eller datum ocksa? Skall det vara badas namn eller bara den andres? Det star hans namn i forlovningsringen, inget mer.
    Vad har ni gjort?

• Svar på tråden Vad skall det sta i ringen/arna?
  • Hemlig brud 07

Jag vill att det ska stå: Kärleken övervinner allt fast på latin. Låter fint tycker jag. Men just nu kommer jag inte ihåg vad det blir då.

• Hemlig brud 07

Sååå var det ja. Tack Cavatina

• Pomodoro

Ja, det var ju fint! Sa ni skall inte ha namnen alls? Det ar ju lite konstigt att ja namnen, egentligen, man vet ju vad man heter..
    Far klura lite mer pa det har.

• ladymarmelade

Cara mea tycker jag är jättevackert! Tror att det betyder "min älskade"...

• Fru Cinderella

Vi har varandras namn i förlovningsringarna med datum. I vigselringarna kommer datumet stå och vårat gemensamma efternamn

• InaHjärtarAdam

i mvåra ringar står det Irina (hjärtsymbol) adam och adam (hjärtsymbol) irina
    det är vi jättenöjda med :D (trots att vi kom på det i samma stund som butiksbiträdet frågade oss vad graveringen skulle vara)
    fast vi har noll aning om vad det ska stå i vigselringarna...

• Wiilja

Vi funderar också på att ha något på latin. Vi vet ju redan varandras namn ju ;)

• jocelyn

Vi har varandras initial i förnamnet med ett hjärta emellan + datum ingraverat i förlovningsringarna. gulligt utan att kännas "för mycket".

Svar på tråden Vad skall det sta i ringen/arna?