• Majsan_älskar_Martin

Svaneholms Slott

Hej alla ni som har erfarenheter av Svaneholms slott. Jag och min blivande har bokat 18/8 nästa år. Först var det tänkt att vi skulle gifta oss där också men pga väderrisken ska vi gifta oss i Svedala kyrka istället. Ytterliggare en anledning är att kapellet som är alternativet är så litet. Jag är bara nyfiken... Är det någon av er som har gift sig i kapellet eller varit gäst vid en vigsel i kapellet. Hur var det? Hur många var ni och fick ni plats? Jag undrar också om det är någon som använt sig av deras roddbåtar för en tur på skön som en rolig grej när ni anlände till festen eller använt båtarna vid fotografering. Annelie på Svaneholm sa att brudparet får åka båt när man gifter sig där men jag vill minnas att jag läst om ett annat par som precis som vi gifte sig i Svedala och hade festen på Svaneholm, men ändå fick anlända i roddbåt.

• Svar på tråden Svaneholms Slott
  • Majsan_älskar_Martin

Sjön såklart... inte skön! Lite korrektur av mig själv där.

• fru malmkvist

HALLÅ. Jag e så nyfiken på svaneholmsslott, mina föräldrar gifte sig nämligen där så jag undrar vad det kostar per kuvert att gifta sig där

• Honey Boo

Majsan_älskar_Martin

Vill verkligen inte göra ngt dumt nu....men jag har varit på Svaneholms slott ett par gånger (bl.a.60 års fest och ett bröllop)...det har varit helt kanon.

Men i julas var vi på julbord där, blev jättebesviken. Inte lika bra mat, klumpig serveringspersonal mm. Tänkte att det var nog bara en engångsföreteelse....

Sedan var min lillasyster där på studentbal i somras, hon var jättebesviken, trodde det skulle vara "fint som på ett slott", men hon fick samma upplevelse....Det slutgiltiga kom då en av servitriserna stod med ett fat och tappade en kycklingfilé på bordet så det skvälle sås på min systers balklänning....hon var smått galen...

när vi fiskade lite i det visade det sig att de bytt restaurangägare.....hoppas att de hinner skärpa sig till nästa sommar, men bara för att vara på den säkra sidan så provät menyn i god tid, så ni hinner få er egen uppfattning om mat och personal!

Kan har varit "två gånger med otur för oss", men vi valde bort det när vi valde plats för vårt bröllop...

Hoppas du inte blev besviken nu, ville bara säga det.....

• anders fru

Honey Boo: Har tyvärr samma uppfattning som du, men dom kan ju hinna bli bättre till sommaren.
    Annelie är trevlig så hoppas hon arbetar när Ni gifter er Majsan_älskar_Martin.

• Tumse

Jag och min sambo ska ha vår bröllopsfest på Svaneholm i sommar och jag måste säga att jag inte fått några dåliga vibbar alls. De verkar ha stenkoll på allt och vi var nyligen på en stor och fin provsmakning och en ordentlig konsultation. Sen hur serveringen är och hur festen flyter kan jag tyvärr inte rapportera om förrän i juni :)

• Höstbrud2007

Vårt datum var upptaget. Har varit där på fest, och det är ju rena drömmen. Min blivande tyckte iof att det var för dyrt... Men vi vet ju vem som bestämmer tjejer ;)

Svar på tråden Svaneholms Slott