• vintrig

Band runt brudbuketten

Jag vill jättegärna binda min egen brudbukett. Jag har ingen utbildning utan VILL helt enkelt göra den själv.

Nu till min fråga: Jag vill ha ett band (som ska hänga ner...) runt buketten istället för någon hållare för jag tycker att det är hur läckert som helst. Jag kan väl nämna att vi ska ha vinterbröllop.

MEN hur gör jag? Jag menar när jag bundit bandet runt buketten hur ska jag hålla buketten fräsch hela kvällen? Har ni några tips?

Kanske är en dum fråga men jag hoppas någon kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Band runt brudbuketten
  • Rystall

Menar du att du vill klä blomskälkarna men band? Min bukett hade hållare men med band bundna runt hållaren. I hållaren finns oasis som gör att blommorna håller bättre. Sen är det ju förstås beroende på vad du väljer för sorts blommor. Vissa håller sig längre än andra utan vatten. Du kan ju även sätta blommorna i vatten på festen så håller dom ju.

• vintrig

Rystall: ja precis jag vill klä stjälkarna med band. Hmmm förklarade nog lite dåligt...

Jo jag tänkte ju sätta blommorna i en vas på festen sedan men jag tänkte hur länge kan de hålla från foto (före vigseln) under vigseln och sedan mingel osv... Innan jag kan sätta dem en vas... Vill ju inte att dem ska vissna med en gång...

Jag hade tänkt ha röda rosor men jag är inne på att ha lite "järnek" i buketten. (helst inte murgröna...) eller något annat "vintrigt" i buketten.

• Anly

Här skulle jag visst svara:)jo du lägger blommorna i kylen över natten, helst med fuktigt papper eller liknande. De håller sig då jätte fina.

• Anly

Kan tillägga att jag är utbildad inom området.

• sandybrud

Vintrig:

Jag tror att jag förstår vad du menar. Du vill ha typ ett sidenband runt stjälkarna men vet inte hur du ska göra för att hålla blommorna i bra skick utan att behöva blöta ner bandet (innan festen då)....

Är det så du menar? För jag har själv tänkt samma sak nämligen...

• vintrig

sandybrud: precis så menar jag.

• silvera

Jag vet att här finns det speciell band, som ska vara vattenavstötande(eller något sådant...)www.blommorhemma.se/
    Surfa runt där, så kanske du hittar dem, och kan fråga mer på den butiken, hur banden fungerar.

• vintrig

silvera: på hemsidan fanns verkligen den informationen jag behövde. Där stod ju precis hur man skulle göra!!!
    Underbart! Tack!

• vintrig

Anly: kanon! Då vet jag hur jag ska göra. Jättesnällt att du delar med av dina tips.

Svar på tråden Band runt brudbuketten