• Soulsistah

Bh för små bröst!

Hej!
    Jag behöver tips på en bh med riktigt bra push up effekt. Jag har små bröst, och vill få en snygg urringning i toppar och linnen. Någon som kan hjälpa mig? Behöver modell/märke/återförsäljare, och de ska kunna gå att få tag på i Göteborg.

• Svar på tråden Bh för små bröst!
  • Fru Cinderella

Mitt tips är en sådan som man drar ihop med ett snöre i mitten. De brukar kosta en del.. men fungerar guld. Eller en sådan med gelékuddar i

• seal

Eftersom jag har liknande bekymmer har jag köpt lösa silikoninlägg. Bästa köpet någonsin! Jag köpte på evanette vid olskrokstorget. Använder dem jämt när jag ska ha ngt tajt och urringat och sen är det bara att tvätta av med tvål och vatten så håller de sig fräscha. Kolla runt, finns säkert på fler ställen. Lycka till!

• MuffinsTönt

Jag har oxå små bröst. Tycker såna push-up med "vadd" funkar bra under tajta tröjor. Vad har ni för storlek annars? Jag har 75A. Vissa modeller är A tom för stor. :(

• Cezi

Hej!!

Twillfit har eller hade bh:ar med nån slags vätska i som pushade upp väldigt bra...

du kan ju kolla om de har det kvar :)

• Soulsistah

Tack för tipsen! :)
    Silikoninlägg? hur ser de ut då, lägger man dem i bh´n?

Och bh med snören i mitten. Cinderella, vart hittar jag dem?

• Fru Cinderella

Jag hittade min på lindex.. finns även på halens ellos m.fl tror jag

• Lena+Mattias=sant

Har själv mycket större bröst men jag har uppfattat att Cha vid lagerhaus har ett bra utbud även av små storlekar. De har iaf en hel del med push-up och ilägg.

• MissJay

Jag har också små bröst. Ska ha en axelbandslös klänning på bröllopet. Jag var runt och letade BH i Gbg och fastnade tillslut för en Chantelle på Twilfit. Den kostade visserligen 449 kr men den var vadderad, push-up, slät, och satt uppe bra. Lycka till i letandet!

• seal

Soulsistah
    Ja, inläggen är helt lösa och man lägger in dem i bh:n beroende på vilken effekt man vill ha. Det finns olika storlekar och varianter på inläggen men jag har typ halvmåneformade som läggs under/på sidan.(Finns större också) Jag kombinerar också ofta inläggen med en "t-shirt-bh" som även den har inbyggda kuddar. Pröva dig fram! Jag ville aldrig ha tajta tröjor innan jag kom på den här varianten och nu kör jag stenhårt med det. Hoppas att du hittar något som passar!

• Soulsistah

På ellos och så hittar jag bara en silikon "bh", och den finns i olika storlekar..är det dom ni menar? Sen fanns det ett inlägg, men bara i en storlek.. Nu känner jag mig dum, men vill veta säkert..

• Lilla Li

Jag har 75A och är VÄLDIGT nöjd med H&M's behåar. H&M har väldigt små storlekar, så ibland passar t.o.m. en 75B bättre än A-kupan. :D Man får prova lite olika modeller dock, för inte alla sitter lika bra. Men jag köper alla mina push-up från H&M iaf. :)

• seal

Soulsistah
    Bor du i eller runt Göteborg? I så fall vet jag som jag tidigare nämnt att Evanette vid olskrokstorget har lösa inlägg. Där köpte jag mina!

Det finns som jag också nämnde olika storlekar. Både sådana som i princip täcker hela bröstets framsida, och sådana som är lite mindre som jag har. Silikon-bh är en annan variant med insydda inlägg. Jag brukar kombinera mina lösa inlägg med push-up bh med insydda "kudd-inlägg" för att få maximal effekt. Hoppas att du blir lite klokare av detta.

Jag insåg att det fanns såna här inlägg efter ett program på TV. Sen gick jag runt och frågade i special affärer för underkläder. FRåga dig fram! Lycka till nu!

• Zemiramis

Jag vet att underklädesavdelningen på Åhléns här i sthlm har lösa silikoninlägg, även Lindex har, tror mig även ha sett på Twilfit.

Om man är rädd för att de ska röra på sig och så kan man tejpa fast dem i bh'n med dubbelhäftande tejp (använd isf TESA's dubbelhäftande mattejp - superb!!!). När man ska tvätta inläggen så tar man försiktigt bort tejpen och tvättar med tvål och ljummet vatten .

Andra tips om man har liten byst och svårt att få axelbandslösa bh's att sitta uppe ordentligt är att sy på silikonband på insidan (finns på välsorterade tyg och sybehörsbutiker). Handsytt blir bäst.

(Innan jag gjorde min op så använde jag ofta bh med silikonkuddar i sk gel-bh's, funkade skitbra. Men numera har jag stoppningen innanför huden och ÄLSKAR det )

• Fea

Gå till en riktig BH-affär och låt dem mäta dig och plocka fram något där. NK i Stockholm är bra, jag vet inte om NK i Göteborg har en underklädesavdelning.

Svar på tråden Bh för små bröst!