• Becazinha

Märklig hårförändring

Jag är minst sagt förbryllad över mitt hår. Jag har alltid haft raaaakt långt hår, men på sistone, säg de senaste 2-3 månaderna, har det börjat växa ut krusiga hårstrån. Inte överallt alltså utan ganska utspritt och enbart när ett nytt hårstrå växer ut. De är verkligen hackiga och sköra, behövs inte så mycket kraft heller för att dra loss ett. Är det nån som har nån aning om vad sånt kan bero på? Jag är mest liksom förvånad men undrar vad det kan bero på och vart det kommer att leda. Nån som har nån idé?

• Svar på tråden Märklig hårförändring
  • discodivan

gravid? nyss fått barn? ändrat kost?

• Lady o Lufsen

Hur gammal är du?
    Är du gravid?
    Använder du hårsnoddar/spännen ofta?

• Lady o Lufsen

Brist på vitaminer/ mineraler?
    Bantar du?

• Zeta-2007

Jag har fått lockigt hår de senaste åren från att tidigare haft spikrakt! Ibland ändrar hårets struktur när man blir äldre. Men om du är orolig borde du gå till din husläkare och få rmiss till hudläkare, de kan nog bättre svara på vad det är. Det kan ju va som discodivan o Lady o Lufsen säger att det är ändrade kostvanor eller hormonbalans och det är ju lätt att kolla upp.

• Becazinha

Tack för era inlägg. Jag är snart 25, har varken barn eller är gravid. Däremot började jag med p-plåster för några månader sen, kan det ha betydelse?

Jag använder ofta snoddar, men dessa strån är på tok för korta för att alls kunna sättas upp.. det längsta jag hittat är ca 10cm uppe på hjässan. Jag bantar inte och jag äter redan ett vitamintillskott sedan ett par år tillbaka. Så... jag vet inte. Jag är inte orolig - än - men jag tänkte att det kanske finns någon här som är kunnig i ämnet och kunde upplysa mig lite ändå.

• TheBride

Hej!

P-plåster kan kanske vara orsaken. Iallafall är det ju vanligt att det är hormonändringar i kroppen som ger sådana förändringar. Känner en som hadde rakt hår och när hon blev gravid fick hon jättelockigt! Tjockt och bra lockigt hår. Jag vet ju inte hur det var innan för henne, i och för sig, eftersom jag lärt känna henne efter att hon fick barn...

Svar på tråden Märklig hårförändring