• midsommarbrutta

Beställa bukett hos interflora el euroflorist?

Någon som provat det? Att använda som brudbukett menar jag.

Nu när vi ska gifta oss två gånger krävs ju även en vinterbukett och jag vet inte om jag hinner ordna med det på plats, blir ju lite springande:)

• Svar på tråden Beställa bukett hos interflora el euroflorist?
  • Miss Cykel

Jag blev bara så nyfiken, varför ska ni gifta er två gånger?

• midsommarbrutta

Det bara blev så, vi gifter oss först i rådhuset i min hemstad nu efter jul och sedan i kyrkan med fest där vi bor till sommaren. Vi bantade ner sommarbrölloppet då vi båda har så mycket att göra redan att vi inte hinner med det.

Samtidigt bestämde vi oss för att göra såhär, med bara min familj och barnen som vittnen, bröllopsnatt på hotell och en hel kväll bara för oss själva antagligen med bio och bubbelbad:) Tycker själv att det verkar lite knäppt egentligen men det känns som en bra lösning för oss:)

• LissAnna

förstår inte. ska ni stå i kyrkan och vigas när ni redan är GIFTA? funkar det?

Jag tycker det låter konstigt. Att ha bröllops fest kan jag köpa men att ha ett bröllop till... wierd!

• 20th century fox

fast din närmaste blomsterbutik är antagligen en interflora butik eller en euroflorist butik. Så om du beställer på deras hemsida så skickas den buketten från din närmsta blomsterbutik.

Du kan alltså lika gärna gå in där veckan innan och beställa buketten och sedan be dem buda den dit festen är. Precis samma sak.

• bengal

Jag skulle gissa på att midsommarbrutta bor utomlands, kanske i ett katolsk land, där gör man alltid så att man gifter sej 2 ggr. En laglig och religös vigsel. Det kan vara flera år emellan eller samma dag.

Blev nyfiken på dittnamn Miss Cykel...har du någon relation till en cyklist?

• Fru Cinderella

Annars så är det en välsignelse man kan få i kyrkan om man är gift innan, vilket är det TS?

Svar på tråden Beställa bukett hos interflora el euroflorist?