• Diddisen

leverfläckar

jag har en rätt så stor leverfläck i mitt ansikte vid sidan om näsan.
    Har alltid sagt att jag inte ska ta bort den så den aldrig stört mej. Men nu börjar den bli rätt så stor. har vuxit rätt mycket. Var och kollade den på hud för flera år sedan men det var ej farlig. Inte då iallafall. Har iallafall insett att om ja ska ta bort den så måste jag nog göra det hos plastik kirurg.
    nån som har tips på någon som kan tänkas göra detta vädligt enkla ingrepp?

• Svar på tråden leverfläckar
  • Lena+Mattias=sant

Kolla den igen för cancer. De kan dessutom ge dig bra tips om läkare som kan ta bort den.

• Diddisen

Lena+Mattias=sant

gör man det på vårdcentralen eller ska man ringa till en hudmottagning tro?

• Lena+Mattias=sant

Jag tror du kan göra det på vårdcentralen men jag är inte säker.

• ialu

Jag kontaktade VC när jag ville ta bort en leverfläck jag hade. Dock satt denna på ryggen, men det borde inte vara någon skillnad tycker jag. Fast samtidigt kanske det inte finns någon som är god nog att operera i ansiktet på en VC. Men det vet säkert vart du ska vända dig om inte annat. Lycka till

• Kaptenskan

Gå till din husläkare och stå på dig att du vill ha remiss till plastikkirurgen på närmaste sjukhus. Säg att den lätt blir irriterad eller nåt och att du är väldigt orolig. Jag tog själv bort fyra leverfläckar i ansiktet på plastikkirurgen på Karolinska.

• Euglena

Jag tog bort födelsemärken på halsen. Ringde till vårdcentralen (sköterskan skrattade så sött, för jag var nervös och sa "födelsedagsmärken" :) ) . Fick tid med en läkare och sen en remiss till sjukhuset. De tog bort, sydde och kollade dem för canser. Nästan inga ärr nu efteråt.
    Och när de syr i anskitet så är det nog extra försiktiga.

Det är nog smidigaste och billigaste sättet att gå till väga! Men du kan ju uttrycka att du är orolig för ärr, så kanske du får nån riktig kirurg!

lycka till!!

Svar på tråden leverfläckar