• Sol i sinne

Måste förlovningsringen vara slät?

Alla man känner har vanliga, släta förlovningsringar. Vi gillar att göra saker på ett lite annorlunda sätt.
    Är man helt fel ute om man satsar på en förlovningsring till mig som tjej a'la "american style" dvs. med en diamant?? Eller ses det inte som ok i Sverige?

• Svar på tråden Måste förlovningsringen vara slät?
  • viktualia

Men skit i vad folk tycker! Gör som du och din m2b vill och trivs med!!!! Luften är fri! Stå på dig!

• Sol i sinne

Ok, vad bra! En med sten ska det bli!
    Vi brukar gå våran egen väg men man vill ju inte göra helt fel när det gäller "vett och etikett".

• viktualia

Men varför i all världen bry sig om "vett och etikett". Sådana regler har, enligt mig, bara funktion i hur sällskapslivet ska fungera, hur mötet mellan människor ska fungera på ett smidigt sätt. INTE hur man väljer ringar, efternamn, blommor, bröllopsresor, festmat eller vad det nu kan vara....

• Pumpkin

Nej absolut inte! Man ska ha en ring som man verkligen vill ha, den ska ju förhoppningsvis sitta där för resten av livet. Jag själv har inte ens brytt mig om att titta på släta ringar, för jag vill ha sten Så nu har jag sett ut en ring med 8 (?) små diamanter i som förlovningsring och så vill jag ha en vigselring med stooor sten till

• brudkronan

...trodde det var mer vanligt med solitaireringar nu för tiden - när jag skall förlova mig tänkte jag ha en SLÄT ring, för att vara annorlunda... :D

• discodivan

är absolut inte många i sverige som har solitärer

• Milou27

Min kompis har jättemånga stenar i båda sina ringar, och det är så fint! Glittrar underbart i solen! :)

• 4:e Maj

Jag har en solitar som forlovningsring och kommer sen ha en slat som vigselring. Har sett flera som har stenar i bada ringarna.

• Kaptenskan

Om du ändå vill ha albi i traditionen så är den riktigt gamla traditionen även i Sverige att förlovningsringen är en gåva, alltså så fin som möjligt, medan vigselringen är slät av två anledningar; den symboliserar bandet man knutit inför Gud och ska inte vara prålig och den ska kunna sitta kvar på fingret jämt, även när man påtar på åkern :)

• Saltakatten

När vi var och provade förlovningsringar så tog expediten bara fram släta först så jag fick be om att se ringar med stenar i också. Det bleven enkel ring från engelbert med två små (jättesmå)stenar i. De sticker inte upp utan är i samma nivå som ringen. Det räckte för mig. Men jag vill ha fler eller större stenar i vigselringen.
    Man ska ju ha en som man själv gillar.

• Karis Annelie

Jag har en diamant i min!!! klart man ska ha som man vill. DU ska ju bära den livet ut.
    Vi tog platina och guld. sten i min :)

• highlight

Har axa platina ring med en diamant i som forlovnings ring och sen en slat vigsel ring!
    Valj precis vad DU vill ha och tank inte sa mycket pa vad andra tycker! T(ror forresten inte att nagon tycker de e konstigt!)

• Fru Cinderella

Jag har en titanring med en diamant i. Hur snyggt som helst och precis som jag vill ha det :)

• Zinnia

Jag tycker att du ska ta en ring med en diamant om du trivs bäst i det.
    Jag hade också funderingar som du, dvs ville helst ha en med diamant ,fastän de flesta vi känner har släta ringar.
    Vi köpte en "amerikansk" ring till mig med en relativt stor diamant i svenska mått mätt-och vi (jag) är verkligen jättenöjda.
    Än så länge har jag inte fått någon negativ kritik, tvärtom är kommentarerna snarare att den är jättefin.

Svar på tråden Måste förlovningsringen vara slät?