förlovningannons
vi tänkte sätta in en annons i tidningen när vi har förlovat oss, men vet inte vad vi ska skriva riktigt.
nån som har några bra tips?
gärna lite utöver det vanliga tråkiga... ;)
vi tänkte sätta in en annons i tidningen när vi har förlovat oss, men vet inte vad vi ska skriva riktigt.
nån som har några bra tips?
gärna lite utöver det vanliga tråkiga... ;)
Vi skrev;
Om ett år säger vi JA
, vi gifter oss nu i maj ett år senare.. eller runt det datumet i alla fall
Skriv vart ni förlovade är, om det inte är et tråkig ställe (som t.ex. Paris, London eller annat som "alla" andra har gjort) - vad med "Vi har förlovat os - datum - i badkaret hemma".
Daia Gräddnos:
då får vi hoppas att det sker på en originell plats då:D
-puffpuff-
Min bror, och numera fru skrev ungefär såhär:
På 10.000 meters höjd, Stockholm-London, Johan & Lisa.
De förlovade sig i planet, men de har aldrig erkänt eller förnekat(!) att de skulle vara med i 10.000 meters-klubben...
**/*-06 idag förlovade jag mig! Nancy
och lite längre ner:
**/*-06 jag med! Gustaf
Vi gjorde som silveras bror (när man läser ditt inlägg blir det lite kul, det låter som det är din bror och din fru, inte hans fru. Men det var en parentes)
Uppe bland molnen
NN NN
På väg till Rosedale
1 april 2006
vi var lite tråkiga och skrev bara
Mitt namn
Hans namn
Ort och datum
Klassiskt och enkelt
oj, såg nu att du ville ha lite orginella förslag! =)
Annars har jag en personlig favorit som vi inte använde.
Efter 333 dagar (alltså hur länge ni varit ihop)
Namn
Namn
Datum
Protest!!! Paris (m.fl) är väl inget TRÅKIGT ställe att förlova sig på???
Jag kan garantera motsatsen, jag vet! Vad spelar det för roll om tusen och åter tusen andra par förlovat sig där, det borgar ju bara för nöjda "kunder"
Paris klingar iallafall mer romantiskt än Mölnlycke, Bagarmossen eller Bastuträsk - inget ont om dessa orter, men Paris är ju romantikens högborg.
Bastuträsk är det väl inget fel på! :) Skulle däremot kanske inte välja Mensträsk eller Fittja... ;)
Nejdå, inget fel på Bastuträsk, men Paris är onekligen mer _känt_ för att vara de förälskades stad...
MissRut
Oj...ja du har rätt...*rodnar*
Det blev en felsyftning där...
Mitt hjärta är hemma
Ber om ursäckt om det blev fel:) Paris är vackert och romantisk, men orginellt? TS vill ha en orginell annons. Och da kommer mitt forslag; om dom är förlovat på et särskilt ställe, kanske en ide å nemna i annonsen?
Jag är säker på att ni hadde en underbar forlovning i Paris, har också varit där på romantisk tur, hur vackert som hälst:)
Såhär skrev vi:
Hon svarade JA!
Hans namn
Mitt namn
Plats och datum
puffar för rolig tråd!
vad sägs om
"nu är hon fast!!! Kalle o Sandra 6/11 2006"
eller
"ringmärkt. kalle o.. o.s.v"
Dementia:
låter lite väl dramatiskt kanske.. ;)
Hanoikarro:
Vi skrev: Efter 1643 dagar tillsammans...
Våra namn
Venedig och datum.
Hade egentligen velat skriva Äntligen! men det gick inte sambon med på..