Intressant tråd
Jag opererade mig för snart två år sedan och var då 22 år. Tidigare hade jag storlek 70 a och hatade det rent ut! Jag är lång och naturligt smal och ständigt kom folk med kommentarer att jag borde äta mer jag som är så smal och guuuud så smal jag, - du är väl inte sjuk, jag var ett spinko och allt annat man kallar smala människor för... (varför det nu tydligen är allmänt godkänt att påpeka för en smal person att hon är smal...) Jag tröttnade, jag åt och åt och åt men gick aldrig upp något i vikt. (och nej det är INGET lyxproblem som vissa tror!) Jag trodde att om jag gick upp ett par kilo så skulle det möjligtvis sätta sig på brösten och på så sätt så skulle jag se lite fylligare ut.
Till slut beslöt jag mig för efter många års önskan och efterforskning om bröstförstoring att jag skulle operera mig. Mitt mål med stoleken var kort och gott: det skulle se naturligt ut, det skulle kännas naturligt och de skulle falla som ett par naturliga bröst! Med andra ord, mina bröst skulle vara i proportion med min kropp.
Jag bestämde mig för ett par droppformade gelehallon som de kallas för i muntligt tal med 350 grams fyllning. Resultatet kunde faktiskt inte bli bättre. Det SER nautligt ut, nu efter snart två år FALLER de naturligt och de börjar dessutom KÄNNAS naturligt ut nu också.
Det är inte många som vet om att jag har opererat mig. Min familj vet inte, dom tror att jag äntligen har lyckats gått upp mina åtråvärda kilon och "lyckliga mig" så har allt satt sig på tuttarna. (det har det ju i och för sig också :)) Storleken efter operationen blev 70 d, men det ser inte stort ut utan återigen enbart propertioneligt ut i förhållande till restan av kroppen.
Det är ingen hemlighet att jag har gjort en operation och frågar någon, ja då svarar jag ärligt. Däremot är det ingenting jag går och pratar om.
Jag vill inte bli placerad i ett fack som jag tror att många skulle göra. Jag är trött på alla fördomar som finns, antingen om man har operarat sig, är smal eller tjock, svart, röd, vit eller gul hy. Varför dömer vi inte varandra efter våra personligheter istället för hur vi ser ut?
Efter min operation har inget kommit med en kommentar om hur smal jag är. Jag har inte fått höra att jag är spinkig och jag har defentivt inte fått höra något mer att jag borde äta upp mig. (tänk senariot om en okänd skulle komma fram till en kraftigare person och säga till dom att de ska sluta äta... det skulle ju inte hända.)
Det är några av anledningar tillvarför jag gjorde det och det är bland det bästa beslut jag har tagit! Jag kan inte påstå att det handlar om att jag känner mig som en kvinna men däremot känner jag mig hel och helt enkelt förbannat snygg! ;)