• Anonym

illamående några dagar efter sex

Om man är gravid, kan man börja må illa redan några dagar efteråt ???

• Svar på tråden illamående några dagar efter sex
  • Anonym

Det troligaste är definitivt en vanlig förkylning, kanske hjälpt lite av en stilla förhoppning...

Men lycka till!

• Jossebell

Normalt sett så börjar inte illamåendet så snart. Om du tittar på gravid.se så ser du vecka för vecka vad som händer. Netdoctor.se har också en variant och även aftonbladet.se.
    Min erfarenhet är att det grymma illamåendet börjar precis när jag fått det bekräftat att jag är gravid. Dvs när det gått ca 6-8 veckor efter första senaste mensdagen.. Har varit gravid 2ggr så erfarenheten är ju inte jättestor..

• TeaSpoon

Från ägglossning till att embryot fäster tar det 7-10 dagar har jag för mig, och under denna tid är ägget bara befruktningsdugligt under det första dygnet, alltså behövs det 6-9 dagar efter mys som man "blir" gravid och sedan behövs det vanligtvis ett par dagar till för att kroppen ska uppfatta att den är gravid...

Så jag skulle säga definitivt nej...

• TeaSpoon

Jag glömde... förra månaden mådde jag illa under 6 dagar innan mens... det kan även vara PMS, den kan komma "bara sådär"... fråga mig jag vet *argh*

• Jennie med ie

Har man blivit befruktad tar det ca en vecka för ägget att fästa i livmoderväggen. Innan dess vet kroppen inte om att den är gravid och man kan rimligvis inte känna några graviditetssymtom, rent fysiskt. Däremot så finns det kvinnor som säger sig ha vetat rent instinktivt att något skett inom dem, och det är liksom svårt att säga att de har fel *ler* Sinnet är en mysko grej.
    Det är ju också så att man kan "framkalla" illamående t ex av att hoppas och tro att man är gravid. Skengraviditet har vi väl alla hört talas om.
    Och, glöm inte att ägglossningsymtom kan vara lika menssymtom eller gravsymtom. Illamående t ex, och ömma bröst, är för en del just ägglossningsymtom medans det för en del är menssymtom eller graviditetssymtom. Det är det som gör det hela så komplicerat.

Svar på tråden illamående några dagar efter sex