• Mysprick

Tappat min förlovningsring!

Jag har lyckats tappa bort min förlovningsring . Har letat överallt. Jag är på sjukhus hela dagarna så jag får inte ha ringen på då, därför har jag fått en vana att ta av den titt som tätt, ex när jag diskar osv. Men nu finns den ingenstans!
    Kan känna att ringen är ju inte det viktigaste (utan att vi har varandra) men nu har jag haft den i snart fem år och vill verkligen ha just DEN ringen kvar... Känns riktigt tråkigt! Ingen här som kan "se" vart den är? (börjar slänga misstänksamma blickar på hunden nu )

• Svar på tråden Tappat min förlovningsring!
  • Ann242

Nu kommer en kommentar som många säkert rynkar på näsan åt, men du kan alltid kontakta en siare.

Jag, väldigt skeptisk, kontaktade en siare när jag var helt desperat, då jag förlagt ett kuvert med 10.000:- i... Hon talade om att jag skulle hitta det högt upp, under något gult, men att det inte syns, för det är gömt i något med lock. Gick hem och letade förtvivlat, men hittade tillslut en låda, högst upp i garderoben fylld med brev. I den, under ett gult kuvert, låg det kuvert jag letade efter. Då blev jag glad :) Så prova...

• Yllo

Var har du ringen när du jobbar? Tänk efter när du hade den sist och nysta därifrån.

Är det så att du hade den sist när du kom till jobbet och la den i fickan på arbetskläderna är det möjligt att den åkte med i tvätten och då kan det tyvärr vara svårt att få tillbaka den, men ring tvättcentralen och efterlys den där. Du kan ju ha tur att den finns där

Lycka till i sökandet!

• Mysprick

När jag är i skolan (=på sjukhuset) har jag ringen i min väska i mitt skåp, men jag har faktiskt åkt dit idag och letat igenom kläderna jag hade (orkade inte lägga dem i tvätten utan på golvet i skåpet...) Men den var inte där. Tack för era tips! Har tänkt på siare, men även jag är lite skeptisk till sånt. Ska leta mera och hittar jag den inte får jag ta till lite mer långsökta saker som att ringa en sån....
    Känner mig lite naken...

• NuÄrDetDags

Usch, jag förstår att du känner dig naken, det gör jag också (jag vet dock vart min är: hos guldsmeden ).

Jag kan tyvärr inte "se" din ring men ett tips (när du väl har hittat den för det gör du säkert!) kanske är att ha en kedja runt halsen som du alltid kan hänga ringen på när du tar den av dig?
    Det gör jag för jag kan vara lite glömsk av mig och jag skulle bli tokig om den kom bort...

Bara du slutar leta "snubblar" du säkert över den. Det är konstigt men grejor som försvinner gör så ibland - som vår nyckel till tvättstugan. Vi letade och letade och skaffade sedan en ny. När vi möblerade om sovrummet låg den som vi trodde vi tappat under sängen. Hur den kom dit vet ingen...

• AnnaElefant

Hej,
    min mamma ger mig alltid ett elefon nummer till en man som kan se var man lagt saker. Man ringer och så ber han en att skicka 50 kr, 50 kr till om man hittar grejen som ær borta. Jag lyckas alltid komma ihåg eller sjælv veta var saken ær næa jag slår numret, ska kolla med mor om hon har numret før det hittar jag inte nu. Lycka till med letandet!

• wella

Tappade min ring förra sommaren när vi var och badade... Letade i en timme för jag visste precis var jag tappat den men den var helt bort...
    Det var bara att köpa en ny likadan och då kändes det tråkigt men nu i efterhand kvittar det jag fick ju en likadan och känslorna sitter ju i ringen de finns ju hos dig likaså minnet av förlovningen!
    Hoppas du hittar den tillslut!

• wella

ska vara känslorna sitter INTE i ringen...

• 8108

Efter ett par dagar av förtvivlan och sorgetårar hittade jag min ring i den lilla, smala extrafickan som finns i högerfickan på de flesta jeansen så leta där om om du inte hittar den så fortsätt leta på dessa ställen: I bilen, i/under/ovanför diskhon, tvätmaskinen, under soffkuddarna?? Dra ut ALLA för annars hittar man inte det man tappat där (vis av erfarenhet) ovanpå badrumsskåpet, bakom toaletten, i de konstiga extrafickorna på vinterjackan som man inte visste om att de fanns förän man plötsligt hittar något bortglömt i dem

• 8108

Leta, leta, leta och lova att berätta hur det går! Var lägger du nycklar, passerkort m.m. (både hemma och på jobbet) leta där! Gå igenom skåpet på jobbet grundligt, både på hyllan och i alla hörn på golvet!

• Skam

Jag ser en sko framför mig, skor, sula eller plats där skor ställs. Skogaller eller liknande.

• Mysprick

Halloj! Har varit borta i helgen, men funderat massor på vart den kan vara... Loggade precis in här och såg vad du, skam, skrivit. Så jag letade igenom alla skor jag haft senaste veckan men ingenting. Vi har skor i hallen och i en klädkammare, så jag gick in i den och tittade i alla skor men inget. Så, bara på ren impuls, kollade jag i fickorna på mina vindtäta byxor (dessa hängde vid skorna) och där var den!!!!! Tjo ho! Vilken lycka! Har varit rättt nere under helgen för detta, men nu sitter där där den ska vara!
    Så tusen tack Skam, utan dig hade jag inte gått in där, och inte hittat den!
    Kram!!

• meb

Vad bra!!!!!

Och Skam, är du siare??? Vad intressant!!!

Jag letar också efter en sak (har gjort det i flera år!). Kanske kan du hjälpa mig att hitta den.

Det är en skrivbok som min mamma skrev upp saker om mig i när jag var liten. Den heter "Boken om lillasyster" och hon har skrivit i den sedan hon väntade mig och tills jag var ett antal år. Betyder jättemycket för mig. Den har varit borta i flera år och det känns som att jag har letat överallt.

• soomzy

Hej Skam
    Jag leta efter två saker, hoppas du kan hjälpa mig. Dels letar jag efter en liten bärsten som jag fick i present, sen så letar jag efter en gymnasietdiploma som jag har slarvat bort. Tack så mycket.. =)

• InaHjärtarAdam

åh, skam, om du skulle vilja hjälåpa mej med en grej skulle jag vara sååå tacksam!!!

det är så att jag la undan tretusen kronor i femhundralappar i en bok i min bokhylla. boken var stor och beige, utvandarna/invandarna av vilhelm moberg. jag skulle använda pengarna till min roskildebiljett och till bussresan. sen när jag skulle kolla att pengarna var kvar så fattades en tusenlapp.
    jag går och misstänker två stycken fortfarande och den ena av dom två betyder så mycket för mig. jag kan verkligen inte släppa det här och tänker väldigt ofta på det.
    kan du se vem det var som tog min tusenlapp?

Svar på tråden Tappat min förlovningsring!