(långt)
ingen graviditet är den andra lik, och heller ingen förlossning.
Jag har 2barn, första barnet var väldigt efterlängtat, kom efter en lång utredning. de tog tid att bli gravida. anledningen till de är att jag helt enkelt har extremt få ägglossningar, om jag har de en gång om året är de inte illa.
och de gäller att pricka då. och de lyckades vi tydligen göra 2gånger med. andra gången så sa vi bara att blir de så blir de och de är 19mån mellan mina barn så de gick ju relativt snabbt ändå efter första barnet föddes.
de är klart att du är rädd, funderingar har man i massor. inför första barnet funderade jag om jag var redo, hur vi skulle fixa de mm, inför andra var mer, kommer vi klara de, hur får man kärleken och tiden att räcka åt två små barn mm.
Fin första graviditet var enkel, förlossningen var enkel och jag var beredd att göra om de på en gång om så skulle vara.
Andra graviditetn var inte alls lika lätt, men jag förlorade oxå ett barn av två, jag mådde illa mm, sörjde de som andra bara sa: Vad skönt att de var två för då gjorde de ju inget att du förlorade ett, du har ju ett kvar. Jag kan fortfarande inte tänka så. men jag har ju 2 underbara flickor även om jag kunde ha haft ett barn till.
Förlossningen (ett kejsarsnitt) var inte heller nå vidare. jag är livrädd för att ev föda med snitt igen. Men kan mycket väl tänka mig att gå igenom en ny graviditet och en ny vaginal förlossning.