• Anmaria

A-kupa och axelbandslös klänning?

Går det eller ser det inte bra ut?

Jag är smal i övrigt, en 34/36:a.

Jag har inte varit och provat klänningar än, men vill ha en bild av vilken typ av klänning jag vill ha. Skulle gärna vilja ha en axelbandslös, de ser så snygga ut! Vad ska man i så fall ha under, räcker det med axelbandslös bh eller måste man ha korsett? Går det att ha axelbandslös bh förresten, det är inte risk för att bh:n syns där bak?

Ni andra som har små bröst, vad har ni valt för klänningar?

• Svar på tråden A-kupa och axelbandslös klänning?
  • Höstbrud_07

Anmaria,
    Jag ser ut precis sådär; A-kupa och strl 34 i övrigt och trodde absolut inte att jag kunde ha axelbandslös klänning. Var faktiskt helt inne på Halterneck! Men nu när jag har provat runt lite så tycker jag faktiskt att axelbandslöst är den absolut bästa modellen för min kroppsform.

Tjejen i den första affären som jag var i och frågade efter halterneck sa också att axelbandslöst var att föredra.

Fast jag måste nog ha en BH med lite "puff" i...

• Lilla Li

Jag kommer ha en axelbandslös klänning. Min pojkvän insisterade och övertygade mig sedan om att jag såg ut som en modell i den sortens klänningar. :) Jag kommer antagligen köpa en freebra utan vare sig axelband eller band runt ryggen. Den ger lite push och "utfyllnad" utan att synas det minsta.

• demilo

Jag har A-kupa och har valt en axelbandslös. Faktiskt så kunde jag inte tänka mig något annat och var helt inställd på det så jag provade inte någon med axelband eller halterneck. Jag är sååå nöjd med min klänning. Kommer att ha bh med lite stoppning i :)

• tree

axelbandlöss är bäst för oss med sma broster tror jag. och formen av klänningar med koset inbuilt ser ut väldigt bra. man kan har en annan korset eller sådant insyn till klänning oxå har jag hört.

• Anmaria

Tack för svar! Då ska jag absolut gå och prova axelbandslösa klänningar! =)

• Netta79

Jag har bh-storlek 80A och annars storlek 38. Jag hade axelbandslös klänning och den var jättefin. Före jag provade klänningar trodde jag att det var otänkbart med axelbandslöst med mina små tuttar, men det visade sig vara en mycket bra modell. Så kör på du bara, TS!

• diana23

jag är oxå liten o hade en axelbandslös..den satt perfekt..hade bh under utan bh band..l´blev kanon=)

• Höstbrud_07

Får man låna tråden lite Anmaria? Vad ska man ha för BH under den axelbandslösa klänningen? Jag är så rädd att en axelbandslös bh ska glida ner när man inte har så mycket att hänga upp den på. Svårt att hitta någon som både sitter uppe, men ändå fyller ut lite grann tycker jag. Några tips?

• Netta79

jag letade nog ett bra tag innan jag hittade rätt bh. hade en rätt vanlig axelbandslös sak, med såna där smala silikonband klistrade på insidan av kanterna så att man inte tappar hela härlighetern. ska springa och kolla märket. copelia heter det, men hittade inget om det på internet. det var en billig bh, typ 200 kr. hade också matchande trosor. axelbandslösa bh:ar som brukar rekommenderas är maidenform och triumph. såna provade jag också, men jag tyckte att de, som så många andra, tryckte ner brösten ovanifrån och fick dem att se konstiga ut. men det här med bh:ar är ju väldigt individuellt. ett tips är dock att prova andra storlekar än man vanligen har. jag har annars 80A, men på bröllopsbh:n har jag 75B. sen spelar det ju stor roll hur mycket man är beredd att satsa på en bh. säkert finns det specialaffärer att gå till.

• Netta79

förresten, det är inte brösten som håller upp en axelbandslös bh, utan bröstkorgen. precis som det inte är brösten som håller upp en axelbandslös klänning. jag tror inte att de bröst är uppfunna som klarar av att hålla upp en tung klänning...
    det finns nog axelbandslösa bh:ar som pushar och fyller ut också. det är bara att leta vidare!

• Höstbrud_07

Tack för tipsen, Netta79! Det blir nog till att gå in i någon specialaffär där de är duktiga att hjälpa till. Maidenform, Triumph, Copelia... Ska nog se till att ha gott om tid på mig.

• Bröllopstokiig

Jag köpte en svindyr historia till bh på Trosshopen i Väsby centrum som jag hoppas kunna ha. Den har också silikonband som ska göra att den fäster bättre på huden.
    Fick superbra hjälp i butiken och bh:n sitter som ett smäck! Hoppas bara den går att ha till den blivande klänningen. Den kostade mycket mer än den fick göra dock (660kr)! Den är av märket Marie Jo, www.mariejo.com

Svar på tråden A-kupa och axelbandslös klänning?