• somsom

transport åt gäster?

Hej!

Sak ni ha ngn speciell transpor till era gäster från kyrkan till festlokal?

Vad är det för fördelar & nackdelar?

Vi tänkte ett tag hyra in en fin gammal buss åt våra gäster. Men tror att det är många som känner sej bundna vid att inte kunna köra själv. Sen kan det ju vara bra, om man vill ta ett glas vin till maten....

Vad tycker ni?

tack!

• Svar på tråden transport åt gäster?
  • demilo

Vi funderar på samma sak, att fixa en buss som avgår vid en viss tid. Vi tar med detta i inbjudan så folk kan räkna med att ha skjuts hem om dom vill dricka. Vill dom hem tidigare eller senare får dom fixa skjuts själva. Ja det var vår tanke i alla fall, vi får se hur vi gör.

• Marskatt

Min syster hade bröllopet en bit utanför närmsta stad o de flesta gästerna hade bokat boende inne i staden. Redan i inbjudan hade de med info om att en buss skulle kunna ta gästerna in till stan på natten en viss tid. Fungerade jättebra vad jag har hört (kunde tyvärr inte stanna själv så länge...). Mycket uppskattat! O miljövänligt...

• Ab fab

De flesta bröllop jag har varit på har transport varit ordnat. Om man inte vill att folk skall köra och att partyt blir lite livligare är det en bra idé att ordna buss. Bussen har kört från kyrkan till festlokalen och sen från festlokalen in till centrum. Det har funkat alldeles utmärkt med en avgångstid och de som vill åka tidigare har ordnat transport själv. Jag tror att det är en smart lösning om man inte vill att festen skall ta slut för tidigt - har man en gemensam avresetid stannar de flesta fram tills dess

• Fru Cinderella

Vi kommer hyra in en buss somt ar gästerna till herrgården (vi har både vigsel o fest där) och sen hem igen på natten.

Ett erbjudande de som vi ska vara hos har, till ett reducerat pris då.

Svar på tråden transport åt gäster?