Är det konstigt man blir arg?
Idag jobbade både jag och min sambo. Han slutade vid tre och jag vid fem. Efter jobbet var jag hemma hos en kompis och ringde innan till min sambo och sade det och det var ju lugnt. Jag föreslog även att vi kunde laga middag och kolla på någon film när jag kom hem. Visst, det var en jättebra idé tyckte han.
Jag var hos min kompis ett tag och kom hem halv åtta vilket jag tyckte var helt ok eftersom vi brukar fixa mat då och det är ju lagom tid att kolla på film också men nädå. Då var han skitsur och hälsade knappt för att jag varit borta för länge och han skulle minsann gå och lägga sig nästan på en gång! Han ska i och för sig upp rätt tidigt i morgon men han brukar aldrig lägga sig innan elva ändå.
Är det inte ett varningstecken när någon beter sig så? Jag blir fly förbannad eftersom det känns som om jag blir straffad för att jag göra något kul på egen hand och det fick han höra också!
Till saken hör ju också att han gick ju inte och lade sig förrän vid elva heller. Hade han då velat kolla på film hade det ju gått hur bra som helst.
Jag var på världens bästa humör ända tills jag kom hem. Detta gör mig så otroligt upprörd att jag ska behöva känna att jag måste skynda mig hem och sedan när jag väl är hemma så är han sur. Jäklar alltså! Det jag känner mest är att jag blir orolig att det ska vara ett försök till att på något sätt kontrollera mig men det har bara motsatt effekt. Jag tänker INTE finna mig i detta beteende!