• Shanno­n
    Äldre 4 Nov 00:53
    6686 visningar
    5 svar
    5
    6686

    Salufem Gel fråga Hjälp!

    jag har en fråga om SaluFem Gel.
    Är det någon som använder den?
    Är det meningen att man ska spruta upp den i "mumindalen" eller ska man bara använda den utanpå?

  • Svar på tråden Salufem Gel fråga Hjälp!
  • snuttu­ngen
    Äldre 4 Nov 11:47
    #0

    Mumindalen, ha ha den var kul!!! Jodå, spruta upp den bara, den är jättebra tycker jag. Svider inte som Lactal gör om man har pågående svampinfektion. Kram kram

  • Shanno­n
    Äldre 5 Nov 07:02
    #0

    tack för svaret, använder du den mot svamp eller bara obalans? hjälper den mot svamp?

  • snuttu­ngen
    Äldre 5 Nov 09:28
    #0

    Har använt den både och, hade svamp (igen)och höll på och kladdade med pevaryl och vagitorier, men det ville inte ge sig. Då provade jag med SaluFem och då försvann det. Sedan har jag använt det i förebyggande syfte vid mens. När den börjar lida mot sitt slut brukar jag använda den ett par nätter, så slipper jag svamp. Har märkt att jag annars lätt får svamp vid mens. Jag använder också Nova TTO tvålen efter varje gång jag och min älskling haft sex, också effektivt mot svamp. När jag tänker efter så har jag faktiskt inte haft svamp på ett par månader nu... kanske inte ska tänka så högt, jag har haft jätteproblem i några år, hade konstant under sista graviditeten och sedan ville det inte försvinna, dök upp efter mens och sex. Undrar om det är tvålen och gelén som gjort susen? Jag vill inte vara utan dem i alla fall. Lycka till!

  • Shanno­n
    Äldre 5 Nov 12:25
    #0

    sitter här och hoppas att jag ramlat över ett mirakel, skönt att höra att det fungerar för dig, hoppas att det gör det för mig också. Jag använder både tvålen och intimkrämen och har använt en tub av salufem.. än så länge ingen svamp men det känns lite skumt.. kanske ska ta en till tub av salufem inatt..

  • marjus­a
    Äldre 4 Jan 18:56
    #5

    Okej, kanske årets bump.. Men verkar som att svaret om hur man använder gelen försvann, Hur ska den användas? ska man använda en hel "tub" varje gång man smörjer in?

Svar på tråden Salufem Gel fråga Hjälp!