• Junibrud -07

    marsvinsholms kyrka

    hej hej
    är det någon som har gift sig i marsvinsholms kyrka som kanske har lite bilder från vigseln som ni gärna vill dela med er :)
    tack
    johanna

  • Svar på tråden marsvinsholms kyrka
  • Nemo nisi mors

    Jag ska gifta mig i denna kyrka (hoppas om den inte är stängd under vintern, får reda på det om 2 veckor) den är jättefin. Längst framme finns en vit staty av Jesus som välsingnar församlingen. Alla stora kyrkliga händelser har inträffat i denna kyrka för mig. Den är stor men ändå varm och när alla levande ljus tänds är den fantastisk.

  • Junibrud -07

    hej hej
    jag har varit i kyrkan, mina föräldrar gifte sig där. men min m2b har inte varit inne iden och nu skall vi gifta oss där eftersom vi flyttar ner till svarte.
    kyrkan öppnar i november berättade prästen för mig när jag ringde o bokade.
    när skall ni gifta er??
    vi skall gifta oss 2/6-07.

  • Nemo nisi mors

    Ha ha.. Svarte växte jag upp i (från 8 års ålder). Vi ska gifta oss i Oktober. Kyrkan är klar och renoverad i November men enligt prästen så var det inte säkert att den höll öppet under kalla månader i fortsätningen utan bara vår och sommar.

    Ska visa Marsvinsholm för min sambo nu i helgen. Vi ska även tita på Vallösa kyrka som vi bor 1 km ifrån idag.

  • Junibrud -07

    jag bodde i svarte tills jag var runt 12, jag är 25 nu hur gammal är du om jag får fråga.
    vem vet vi kanske vet vem vi är :)
    ha det bra
    johanna

  • Junibrud -07

    hej igen
    vi var och tittade på vallösa kyrka men var aldrig inne i den, den var stängd tyvär.
    vi tyckte att den såg jättesliten ut på utsidan så vi brydde oss aldrig om att boka tid inne.

  • Nemo nisi mors

    Jag är oxå 25 och vet nog vem du är. Vi måste ha gått i samma klass, jag heter Jane föresten och bodde på backen ovanför skolan.

    Håller med dig. Vallösa kyrka är sliten, vi var inne i den och hoppas på Marsvinsholm.

  • Junibrud -07

    hej igen
    Jane! hm jag kommer inte ihåg faktiskt jo lite namnet klingar faktiskt, bodde du nära Sandra? I såfall vet jag.
    Ha det bra
    Johanna

  • Nemo nisi mors

    Näja inte jätte näga. Bodde på Violingatan. Började i Svarteskolan i tredje klass lekte mycke med Sandra, Mia Marie Olsson och Mattilda Walberg. Jag är helsäker på att jag vet vem du är nu.

    Vi har faktiskt lekt men blev lite ovänner när jag rita på väggen och sen skylde på dig. Hemsk ledsen för det :(. Skäms, men allt kommer väll igen för att bita en i gumpen. Lite lustigt att stöta på dig här, vad är odsen?

  • Junibrud -07

    haha jag minns inget av det, men du är förlåten :)
    men vet mycket väl vem matilda, mia och sandra är. tänk vad världen är liten. det tråkiga är att jag inte kan få fram ett ansikte på dig :( har inte heller något skolfoto att gå tillbaka och titta på.
    om du gick i samma klass som dom så har vi ju gått i samma klass.
    ha det bra
    johanna

  • Junibrud -07

    hej igen
    haha jag fick tips av en kompis att kolla ystads allehanda för du hade varit med i en artikel.
    NU vet jag vem du är.
    Konstigt att se någon på foto så många år efter att man senast träffades.
    Hoppas det går bra för er med ert bead and breakfast verkar jätte mysigt.
    ha det bra

  • Cassamdra

    Hej hej jag undrar om där finns något nummer man kan ringa om man vill veta mer om kyrkan prästen och hur man kan boka om man vill gifta sig där ? Priser m.m

Svar på tråden marsvinsholms kyrka