• Tjej87

Tandblekning

Har länge funderat på att bleka tänderna eftersom de är väldigt gula.
    säkert inget som nån annan tänker på, men för mej e de jobbigt och kan man göra nåt åt det så varför inte?

Tycker att det är onödigt dyrt att gå till tandläkaren, jag funderar mer på typ "Simple Smile" som dom gör reklman för här på BT, eller någon annan sort man använder hemma.
    Någon som har testat?

• Svar på tråden Tandblekning
  • Zippa_86

jag är också sugen på att testa... och man blir ju sugen på att "beställa en billig hemmablekning från internet"

men jag har hört att det är lätt att man köper för starkt medelo å att man kommer i kontakt med tandköttet så de blir inflammerat?

• Tjej87

de brukar finnas olika styrkor på dom, på simple smile finns de 3 olika...tänkte köra på den svagaste eller mellan då, för säkerhets skull lixom.

• Zippa_86

låter klokt...ja ska nog å göra det. men de finns ett annat fabrikat å..vad hette dom nudå?

• Zippa_86

btw..en liten äcklig grej...man bleker tänderna med urin-syra ;)

• Zippa_86

har nu beställt från simplesmiles..

beställde bara 16% för jag är rädd om mitt tandkött =0)

• Undrande M

Prova annars tandkrämerna Denivit eller Clinomyn. Har fått för mig att de inte sliter lika mycket på tänderna som en blekning gör.

• Zippa_86

har fått höra att tandkrämerna är som "sandpapper" o förstör emaljen?

• vixen not a tramp

Dewt finns hur många trådar som helst med bra tips!
    www.brollopstorget.se/Forum/search.php&QSort=&pagesize=10&QPhrase=&QAny=&QWithout=&QField=&QDate=&QDB=forum.index&ADVANCED=1&SUBMIT=.%3AS%F6k%3A.&community=&forum=&category=&trade=&area=

• Undrande M

Det lär väl blekning också göra i så fall?

• Zippa_86

inte på samma sätt, för tandkrämen får du använda hela tidne för att den ska funka ...det där använder man nån vecka sen håller det oftast flera år..

jag kommer inte ihåg riktigt vad skillnaden var men det finns att läsa massa artiklar och sånt bla på internet...

största risken med att bleka själv är att blekningsgelen kommer i kontakt med tandköttet så det blir imflammerat..å sen bildas det luckor och man får tandlossning...

Svar på tråden Tandblekning