• söta_bruden

Var placerar jag min plastmamma?

Jag har problemet att jag inte vet vart jag ska placera min plastmamma. I övrigt skall vi ha den traditionella placeringen vid honnörsbordet. Med tillägg för min m2b´s morfar som skall viga oss och då även hans mormor vid honnörsbordet. Eventuellet kommer vi att även placera min bror där.
    Jag är rädd att min pappa ska tycka det känns konstigt om hans nya fru inte får sitta där han sitter... Någon som har lösning på detta?

• Svar på tråden Var placerar jag min plastmamma?
  • Fröken J

Har läst något Magdalena Ribbing-svar på det här men minns inte riktigt...

Tror dock att man kan sätta plastföräldrar längre ut på honnörsbordet eller bland övriga gäster, du kan ju alltid placera henne nära honnörsbordet ändå.

Det allra bästa vore kanske om du kunde diskutera det här med din pappa om du är rädd att någon ska ta illa upp.

• picachu

det beror väl på vad du har för relation till henne, om du har växt upp med henne som plastmamma (och jag utgår från att hon inte varit den onda stymodern) tycker jag att hon borde få sitta med er, om de gifte sig häromåret får hon sitta bland övriga gäster.

• okt2006

Du kan ju placera henne allra högst upp på ett av "benen", närmast honnörsbordet och så nära din pappa som möjligt.

• brollop0701

Jag har en plastpappa som funnits med i bilden sen jag var 12 så han är som en pappa. Har även en plastmamma men hon o pappa gifte sig när jag var 25 så hon är inte någon mamma på samma sätt som min plastpappa varit en pappa :D Snurrigt. Hur som helst så känns det mer naturligt att ha plastpappa vid honnörsbordet men känner att vi blir lite väl många kanske. I så fall hamnar båda plastföräldrarna bland övriga gäster fast så nära oss som möjligt.

• Rainred

Vi gjorde så att vi placerade min leasingmamma längst ut på honörsbordet och prästen längst ut på den andra sidan och det blev bra! Hon blev jätteglad för det och kände att hon var en del av familjen

• dreaming_princess

tänker... funkar extrapappan och styvmor ihop? för ett alternativ är ju att de faktiskt sitter tillsammans? på så sätt blir ingen "utanför"

• söta_bruden

Tack för alla svar! Jag ska prata med min riktiga mamma och pappa med plastmamma. Min plastmamma har funnits med i bilden sen jag var 4 år ungefär så det skulle npg kännas bra att placera henne vid honnörsbordet alternativt på ett av de andra borden nära oss. Och då kanske så att hon sitter nära sina föräldrar som vi också tänkt bjuda...

Svar på tråden Var placerar jag min plastmamma?