• Joli-07

Lokalhjälp-Bråttom!!!

Jag behöver hjälp med att hitta en festlokal och det är ganska bråttom!

Den ska ligga i närheten av Vällingby, max 10 min med bil därifrån.
    Den får gärna ha kök och inte vara för stor (vi är ca 20-25 sittande pers men vi vill kunna flytta undan borden och dansa efter maten).
    Den ska helst vara mysig, ingen i stil med hyresrättsuthyrningslokaler.
    Den får kosta MAX 2500:- Helst lite mindre.

Är det någon som känner till någon bra lokal?

• Svar på tråden Lokalhjälp-Bråttom!!!
  • Lintuvirta

Har ni kollat med Spånga Folkan+ Där hade jag min 30-års fest...

• Joli-07

Vad kostar det då?
    Hade du där uppe eller där nere?

• Lintuvirta

Där uppe men jag mins inte priset nu...

• Lintuvirta

Sen har du Trappan i vällingby & Folketshus i Hässelby villastad. Jag vet inte vad det kostar men det är väl värt att kolla

• Joli-07

Ingen?

Det kan vara var som helst dock helst längs gröna linjen från Alvik och utåt Hässelby. Men även tex Solna, Sundbyberg, Järfälla eller annanstans inte för långt ifrån.

• Ammo

Vill inte låta negativ, men jag tror det blir väldigt svårt att hitta en sådan lokal för under 2500 kr. De billigaste brukar ligga på runt 5000 kr. Och det är väldigt få som har "eget kök". Skälbygård är annars ett sådant ställe men det kostar 4500 kr att hyra enhel helg.
    Cafét på Säbygård (bakom Ikea)är också mysigt men jag komer inte åhåg vad det kostade där eller om man fick ha egen mat. Vi uteslöt det pga allergier i släkten.

Vi hade vår fest på www.gronastugan.se i Sundbyberg. Hyran är gratis men då måste man dock ha deras mat (vi fick väldigt bra paketpris). Men vi var såååå nöjda så de få kronorna vi behövde betala extra istället för att själv behöva städa, laga mat mm ger jag dem med glädje .

Lycka till!

• Lintuvirta

Kom på Eggebygård och sen finns det något vid säby oxå...

• PiaAnd

Du kan ju alltid kolla vad dom tar för Skälbygård. Finns kök och gått om plats.

• Joli-07

Tack för tipsen!

Skälby gård tar mer vet jag för där hade min bror sitt bröllop.

Ammo, jodå visst finns det! Vi vill alltså INTE ha någon stor herrgård utan det kan vara en hembygdsgård, föreningslokal eller vad som helst. Bara det inte är jättetråkigt inuti med lysrörsarmaturer i taket så det känns som man är tillbaka i skolmatsalen

• Lintuvirta

Kolla med Spångaby...

Svar på tråden Lokalhjälp-Bråttom!!!