• Jannica

Häringe Slott

Hej!

Jag ska gifta mig i Häringe Kapell till sommaren och vi ska sedan ha mottagningen på Häringe Slott.
    Har ngn anna gift sig el./och haft sitt bröllop/fest där?
    Har ngn bilder att visa? Kan ni rekommendera ngt?

• Svar på tråden Häringe Slott
  • Louise77

Hej!

Jag är också lite nyfiken på Häringe slott! Vad kostar det? Hur många gäster ska ni ha? Vi ska gifta oss i Augusti är det tänkt, vet du om det är väldigt fullbokat?

• Jannica

Hej,

jag vet att det är väldigt mkt bokat nästa sommar.
    Vi kommer att ha ca 60st gäster.
    Man kan abbonera Häringe för 100 000 kr om man vill, annars betalar man allt för sig.
    Kuvertavgift ligger från 1100kr.

Jannica

• Lillamig

Hej Jannica, vi ska också gifta oss på Häringe Slott (i juni)!! Vi ska dock inte gifta oss i kapellet utan i Dalarö Kyrka.

Vore roligt att jämföra upplägg lite etc, kan tipsa om att den nya koordinatorn berättade de snart kommer att skicka inbjudningar till avsmakning av menyerna den 19 november tror jag att det var. Ska faktiskt gå och träffa floristen som de rekommenderar imorgon och se om de är bra, då kanske jag använder dem för brudbukett, kyrkdekorationer och alla blommor på Häringe.

Louise77, tror som Jannica att du är sent ute, Häringe är väldigt populärt och augusti är den pouläraste månaden men ring dem och hör!

//Lillamig

• Nina_78

Hej

Vi gifte oss i Äppelträdgården på Häringeslott i Juni. Det kan jag helt klart rekommendera. Vi hade även festen på Slottet efteråt för 60 personer. Personalen va hel proffsig och fixade allt super bra. Vi behövde inte oroa oss för någonting under hela kvällen.
    Ca hälften av gästerna sov över vilket gjorde att vi fick en super frukost på terrassen tillsammans med dem på morgonen efter.

Som sagt jag kan verkligen rekommendera Häringe Slott. Vi hyrde inte hela slottet utan betalade ett kuvert pris per person på ca 1000 kr. Att ha vigseln på slottet kostade 5000 kr Då fixa personalen med blommor stolar och röd matta och allt annat precis som vi villa ha det.
    Sen fick alla som ville bo kvar och betala det själva.

Hoppas verkligen att det finns dagar kvar till er som vill ha er fest där. Vi bokade i September 2005 och då va det rätt fullt redan då.

Lycka till

• Lillamig

Roligt att höra Nina, du har inga bilder att visa? Jag är lite orolig för matsalen, den är ju lite liten och mörk så det vore roligt att de hur den ser ut under en bröllopsmiddag.

Kan vara bra att veta att de byter upplägg till 2007, nu måste man abonnera hela slottet, vilket kostar 100.000 kr (som räknas av mot den totala notan). Fördelen är att man har slottet helt själv men fungerar ju inte för mindre sällskap....

Svar på tråden Häringe Slott