• jenmar

billigt tyg till dukar...?

hej hej....

någon som kan tipsa om tyg till dukar...?

bröllopet kommer att gå i silver å pärlemorvitt, ev. rosa i bukett å små dekorationer.

vore trevligt med någon annan färg än vitt men vitt går bra.

silver sand från ikea kommer att strös ut i mitten av borden och glittriga smala avlånga blad kommer att ligga där. ev så tänkte jag lägga ut lite gott oxå Geicha de är såå goda å så lite rosa antingen en vid varje talrik eller så några i en "hög" här å var (om ni förstår)

• Svar på tråden billigt tyg till dukar...?
  • nencer

IKEA har ju billigt tyg.... metervara...

• Storasystern

Bauhaus har lakansväv tillsamma pris som IKEA (19:-/m), men de har många fler färger att välja på!

• jenmar

å tack!
    bauhaus finns inte här men de ska snart öppna undra när det va bara?? hmm...

fler förslag?

• JohannaL

www.stoffochstil.se har billiga tyger
    de blittriga smala bladen hur tänkte du göra dem? funderade på att ha samma sak typ men vet inte hur man gör bladen för att få det snyggast =)

• N&N

Är också nyfiken på de silvriga bladen? Tipsa gärna! Har färgerna rosa, silver och vitt i vårt tema.

Jag har köpt ett slags romantiskt vävt typ på Ikea som bara kostade 7 kr/m men det ska jag ha som våder som hänger från taket lite här och där. Ska också köpa tyg till borden och ska kolla Bauhaus och Ikea.

• söta_bruden

Jag har också köpt det där tyget som kostar 7kr/m på IKEA. Ska ha det till dukningen med ett annat billigt bomullstyg under... Blir lite gammaldags romantisk stil...

• Min-Ah

Hej, jenmar!

Grattis till ert kommande bröllop!

Låter jättetrevligt med ert färgval!

Vi hade pärlemorvitt, (gammal)rosa och grått till vårt bröllop, förra året.

Det finns ju även silvertyg att köpa (typ silverlamé).
    Man kan ju göra många fina dekorationer i de här färgerna. Allt från servettringar till själva blomsterarrangemangen.

Vita dukar till grund och sedan komplettera med det rosa och silver. Silverfärgad metall är ju även det en idé att använda i dekorationerna.

Man kan ju göra många fina grejer med hjälp av metalltråd och pärlor. t.ex.

Man kan ju t.ex. använda sig av pärlemopärlor i dekorationerna.
    Jag hade pärlemopärlor i buketten, t.ex.
    Gjorde själv de dekorationerna och lämnade dem till floristen, som placerade dem fint i bland blommorna.

Lite bilder om du vill kolla!
    hem.passagen.se/min-ah/

Hoppas du kommer på något fint!
    Lycka till med allting!

Kram!

• jenmar

min-ah:
    fin du är i lockigt hår
    tack för att jag fick kika in på dina fina bilder!
    ni ser ut att trivas väldigt bra ihop (julkortet )

å jag tackar för alla ideer!

• Min-Ah

Hej, jenmar!

Tack så jättemycket!
    Jo, jag trivs i permanetat hår.
    Fast mycket av det har ju växt ut nu och även blivit lite rakare.
    skall göra en ny permanent till jul. Hoppas det bli bra då och sitter i bättre än det gjorde förra gången!

Hoppas du fått lite tips och inspiration!

Här är en annan intressant länk till en sida med inredning mm!
    husmusen.blogg.se/index.html

Lycka till!
    Kram!

• Meddelande borttaget
  • Min-Ah

Chilli4me!

Låter jättefint, det du beskriver!
    Har du någon bild på det?

Ha det bra!

• silvera

Jag har köpt billigt silvertyg på JYSK, 100 för 3 meter, som jag tänkte sy löpare av.
    Ovan på löparna ska jag strö glaskross i vinrött(det finns ju i rosa också, samt frostat vitt glaskross. Jag ska ha vita blockljus på vinröda ljusfat från IKEA, (finns även i ofärgat glas) På ljusen har jag lindat lite pärlband, också från IKEA.
    Som placeringskort kommer vi ha värmeljushållare i vinrött(finns i rosa också, eller i genomskinligt glas), och med namnet skrivet med silverpenna.

Som du märker har vi vitt, silver, vinrött och lite pärlor som vårt tema...

• jenmar

tack!
    alla tips är varmt välkommna ! :_)

Svar på tråden billigt tyg till dukar...?