• hel_ena

funderar på att fria till sambon:-D

men vet inte hur...vill att dte ska avra lite speciellt iallafall...nån mer av er tjejer som friat??

• Svar på tråden funderar på att fria till sambon:-D
  • picachu

En romantisk middag, antingen hemma eller på någon restaurang båda gillar är väl en klassiker? Det sägs att vägen till mannens hjärta går via magen ;)

• Fluffbullarna

Jag har! Jag fixade så att en trubadur som han beundrar jättemycket kom hem till oss och sjöng "vår sång" innan jag friade. Min älskling blev väldigt överraskad och glad.

• N I N N A

Jag gjorde det.
    Gav honom en silverring i födelsedagspresent med frågan ingraverad på insidan.
    Förlovningsringar har vi redan sen länge, när vi förlovade oss gjorde vi det mest som ett "bevis" på att vi hör ihop. Så nu tyckte jag det var dax att gifta sig, 8 år och 1 barn senare :)

• Ansgar&Evelyn

Jag friade till min blivande för två veckor sedan...
    På en mysig restaurang när vi skulle beställa efterrätten hade jag smugit ner ett kuvert i hans meny och gissa om han blev förvånad och väldigt rörd! 070707 smäller det!!!

Tyckte det var jätte mysigt att ta initiativet och planera lite och visste att han skulle uppskatta det!

• sambo_malin

Å vad spännande Helena!

Jag är också jättesugen på att fria till min sambo men vet inte om jag vågar. Jag vet att han vill gifta sig, vi har pratat lite löst om hut vi skulle vilja ha det, men han har så svårt att ta snabba beslut. Jag är rädd för att han skulle säga nej eller kanske ännu värre kanske. Vi firar vår 3-årsdag i december så det skulle ju passa bra att fria då. Jag skulle verkligen vilja vara gift och om jag väntar på att han friar kan det nog ta några år till. Vi fundera på att köpa hus och eftersom han har så mycket mer pengar än mig att lägga i handpenning skulel det känans bra för mig att vara gift innan. Sen är jag ju självklart galet kär också!

• hel_ena

sambo_malin

ja vi har oxå pratat om dte och jag evt att ahn vill,men ska han fria får jjag nog oxå vänta nått/några år till...
    vi har 2 barn och vill oxå köpa hus...tycker dte är dax för giftemål...
    älskar min sambo sååå mycket så jag hoppas verkligen ahn kommer säga JAAA

• sambo_malin

hel_ena

Jamen om ni har barn är det väl dags att gifta sig nu.

Har du funderat något mer på var och hur? Jag och min sambo träffades på Hipp här i Malmö (de har bar, restaurang mm) så om vi kunde boka ett bord där för en flott middag vore det jätteroligt. Fast när vi skulel fira vår 1-årsdags så var det stängt den dagen. Möjligt att det är likadant i år, hoppas inte.

En fråga till, hur ska du göra med ringar? Alltså, ska du försöka skaffa så kallade låneringar eller fria utan?

• fröken Inga

Jag friade, mmen det var väldigt sponant och inte alls planerat. Ångade lite i efterhand att jag inte lyckats hålla mig och låtit honom göra det. Sen friade han för typ ett par veckor sedan på en restaurang, på knä så att alla såg det. Jättefint.

Med andra ord tänk efter först så du inte går miste om något du kanske drömt om hela ditt liv. Annars är det ju bara att tuta och köra. Fråga killkompisar hur de skulle vilja ha det om någon friade till dem. Killar och tjejers syn på romantik kan va rätt olika...

• Libby Loo

Friade på vår 11 års-dag utanför hans favorit museum i London. Många lyckotårar !!! Firades sedan med en mysig middag och ytterligare några dagar i den underbara storstaden.
    Jag tycker absolut att ni tjejer ska fria, hur ska man annars bli fru :) ?

• Fru Cinderella

Jag friade.. helt oplanerat dock.. vi var ute en kväll och jag bara tittade på honom och insåg att jag ville gifta mig med honom. Så jag frågade rakt ut och han sa ja

• hel_ena

har bestämt att fria på nyårsafton...
    vi ska få bli barnfria några timmar på förmiddagen..så ska äta lunch ute och då ska jag fixa nått så långt hat ajg kommit i mona planer + vad jag ska ha för kläder just...så fin jag kommer att vara *ler*
    och

• Trippa

Jag var den som friade också.. Eller rättare sagt - jag frågade om han ville gifta sig med mig och ha sa ja! Vi har kommit ganska långt med planneringen och så. Men nu verkar det som om han vill fria till mig.. igen! Jag tror att han är trött på alla som frågar hur det gick till när han friade.. Gärna för mig! (då kan vi vara säkra på att båda vill om båda har friat och tackat ja!)

Svar på tråden funderar på att fria till sambon:-D