• fes

Nu F** är det dax!

Har väntat länge nog nu, nu ska ja gå ner i vikt. Jag har träffat min älskade och bevisat för mig själv att jag duger tjock som smal men tro fan heller jag kommer stå som brud med 30 kg övervikt. 15-20 kg ska minst bort! Bye bye never wanna see ya ! Jag vill ha en underbar klänning och se fräch ut. Inte vara så svullen i ansiktet... de e nästan de värsta.

Jag börjar med Naturdiet idag, måste få en push och en motivationsglädje. Sedan tänkte jag smyga in på ViktVäktarnas linje.

Alla som har historier att berätta om viktnedgång ? Gärna succéer som ökar motivationen vill ja höra.

Må väl alla!
    Kram fes

• Svar på tråden Nu F** är det dax!
  • ninjan

Drick mycket äppelcidervinäger så håller du bort hungerskänslorna!

• fes

milkeyway

Okej ?
    Har gjort en kur med Cambridge för flera år sedan och körde stenhårt och det gick hur bra som helst. Dok inte testat äppelcidervinäger, hur dricker man det ? Blandar eller rent ? *L*

Tack för tipset !

• Lena+Mattias=sant

Börja motionera mycket, gärna vardagsmotion, då mår du mycket bättre och ser mycket friskare ut.

• fes

Lena+Mattias=sant

Ja är mitt i en flytt nu och när jag har flyttat i december så är ja ledig och då tänkte jag passa på att börja gå promenader. Blir ju bra om de blir snö oxå, mer gångmotstånd

Tack

• ninjan

man blandar äppelcidervinäger och vatten. Hur man blandar beror på om man tycker om smaken eller inte. Jag brukar ta ca 1-2 msk äppelcidervinäger och resten vatten ( i ett glas då, förstås ;) ) Det tycker jag blir en passlig smak. Om man dricker ett par glas om dagen så äter man mindre, för att man känner sej fylld, på nåt vis. Jag vet inte HUR mycket det har forskats kring det, men äppelcidervinäger hör ihop med bantning. Tyvärr är jag inte så insatt så att jag vet på vilket sätt, jag fick tipset av mamma. :)

• jo2

Hej!
    Jag har gått ner ca 14 kilo och motionen har nog varit det bästa redskapet! När jag har rört på mig så minskar sötsuget helt enkelt. Mindre portioner är också ett bra tips. Har själv gjort precis som du! Började med nutrillet i några veckor för att sedan köpa hem en cd från viktväktarna tillsammans med deras points bok.Gick utmärkt! Började att promenenra smtidigt, först en halvtimme ca 5 dagar i veckan på morgonen och det gjorde susen fort som bara den!
    Lycka till nu, du kommer vara en vacker brud är jag säker på!!

• fes

jo2

Tack vad skönt att höra att någon lyckats på det sätt jag tänkt bli av med kilorna

• fes

milkeyway

okej, ja jag har för mig att jag hört äppelcidervinäger i bantningssammanhang.
    Håller du på att försöka gå ner i vikt ?

• picachu

hehe, det där med forskningen och äppelcidernivägern har visat på att det inte finns något samband mellan att använda det och viktiminskining. Å andra sidan att dricka mycket (oavsett om det är äppelcider) ÄR bra, för att det, som milkyway sager, ger mättnadskänlsa.

• f.d. Svart brud

Nu har jag börjat kämpa ner mina nya graviditetskilon igen... Gick ner 15 kg (gamla graviditetskilon) med hjälp av läkemedlet reductil och en sköterska specialutbildad på kostrådgivning förra året och det var den bästa hjälp i kampen mot viktminskningen jag någonsin haft!

Cambridge, nutrilett, VV och allt annat kan slänga sig i väggen...

Svar på tråden Nu F** är det dax!