Tyg till festen??
Jag o min m2b kommer att hyra tält till festen. Och för att göra det mer ombonat o "lyxigt" hade jag tänkt mig draperande tyg i taket. Så det täcker tält-taket, så o säga. Har någon nåt förslag?
Jag o min m2b kommer att hyra tält till festen. Och för att göra det mer ombonat o "lyxigt" hade jag tänkt mig draperande tyg i taket. Så det täcker tält-taket, så o säga. Har någon nåt förslag?
Jepp IKEA!! :) har själv vart och köpt massor av tyg på ikea som heter "britt"
Lycka till!!
Ok, vad är det för färg på den då? Britt, alltså?
det är vitt, med en massa lufthål... :)
ok, för när jag tittade på den på hemsidan, så såg det nästan ut som små blåa blommor/mönster. Men d e väl jag som ser dåligt.
Om det nu kan vara i stil och tema för erat bröllop...jag var på ett bröllop där dom hade draperat taket med tyg vilket var supersnyggt. Vad dom dessutom hade gjort var att lägga ljusslingor (typ små julgranslampor) under tyget. Det blev ett diffust ljus som var som en stjärnhimmel.
vad fint! Måste hitta tyg o ljusslingor..
Har du gott om tid så har ju ibland JOTEX metervara för typ 14:-/meter- voile brukar det ofta vara (om du nu hade tänkt dig ett skirt tyg) och julgransslingor kommer det ju snart att krylla av i vilken butik som helst!
Lycka till och jag kan lova dig att det kommer att bli vackert.
Ja, hade tänkt mig vitt tyg och rosa, eftersom färgtemat kommer vara, vitt-rosa-silver. Då får jag kolla in Jotex utbud då! O ljusslingor e ju lätta att fixa. Ska sätta ut bilder direkt efter bröllopet, men det dröjer ett tag för bröllopet är i juli. Men den som väntar på nåt gott, eller hur..?
IKEA har ett fint spetstyg för 7 kr metern som jag just köpte 55 meter av!
Tänkte ha det som gardiner i vår lokal, som överdrag på stolstyggarna och som just som du säger.. att hänga i taket tillsammans med smålampor på partytältet vi ska ha över vår dansbana.
Gamla gardiner från second hand. Ofta kan man hitta fantastiska tyger i vackra mönster och kvaliteer billigt.
Jag ska dekorera en mässa imorgon med vitt tyg och rosa... då är det ju inget silver i men jag kan länka ut bilder om du vill :)
Tänkte höra med er som köpt "Britt" från IKEA, kan man ha det som duk till borden vid mottagningen? Har så svårt för pappersdukar, det vill jag bara inte ha (även om andra får ha det om de vill). Dessutom är det ju så bra pris på "Britt". Så vad säger ni?
snitte
det hade varit super! Det hade varit underbart o se hur det skulle se ut i verklighten och inte bara i mitt huvud.
Denna idén låter ju superläcker!
Får jag fråga hur man fäster tyget i taket då? ska ni "rynka" det eller hänga det mer som panellängder?
plings
jag hade tänkt ha det draperat och hängades i en båge neråt. Inte för mycket bara, vill inte att folk ska få det i huvudet. Ska ha både vitt o rosa o ljusslingor så det blir lite som en stjärnhimmel.
WomanOnTop
Men hur skall du fästa det hela?
plings
haha, ja det får jag se när jag har satt upp tältet! Antar att man får sätta fast det i pinnarna från tältet, kankse möjligtvis knyta o häfta..
Har faktiskt inte tänkt på det alls. Skit också..nåt förslag?