• coca_carro

Skor på ett vinterbröllop?

Ni som gifter er i nu i vinter, vad har ni tänkt ha för skor på er?

• Svar på tråden Skor på ett vinterbröllop?
  • *~9.12.06~*

Stövlar utomhus och ett par andra inomhus...

• coca_carro

nyfiken på vad du ska ha inomhus

• babar

Jag tänker samma som 091206. Stövlar utomhus och några andra inomhus. Har ingen aning om vad för stövlar... men jag ska börja kolla sedan när vinterrean börjar då finns det säkert massvis med vita stövlar och skor också för den delen...

• coca_carro

jag har alltid haft problem med finskor med klack överhuvudtaget...däremot har jag ett par svarta stövlar med en jätteliten klack som funkar hur bra som helst så jag funderar på att hitta några liknande vita, men kan man ha stövlar under klänningen inne i kyrkan också tycker ni?

• coca_carro

tack för du håller med okt2006

• babar

Jag håller också med! Klart att det går bra med stövlar i kyrkan! Det är ju vinter och man vill ju att det ska "märkas" att det är vinterbröllop eller?

Ang. klack. Jag har också svårt för höga klackar. Försök att hitta en sko som du trivs i. Trivs i du det du har på dig så BLIR du fin! Då lyser det säkert om dig.

• coca_carro

babar: tack för orden! nu känns det mer positivt

• GrisRosa

tänk på ev skillnad på klack höjd så att man inte snubblar på klänningen för att den är upplagd efter de andra skorna

• coca_carro

smart tips! ska bara testa med en liten klack när jag mäter inför klänningen eftersom jag vet att det inte kommer bli nån hög klack för min del

• NuÄrDetDags

Här blir det också stövlar vid vigseln och sedan byter jag till något annat. Till vad vet jag inte ännu men det blir ingen (eller väldigt låg) klack. Har problem med ryggen ibland och dagen blir säkert lång så jag satsar på något bekvämt (klänningen är ju lång nog ;) ).

Får se vad som finns på mellandagsrean.

• Februari07

Jag vill ha stövletter av typen mormorskänga i vitt. Vet bara inte var jag ska hitta dem. Har bett om tips i en tråd och fick tipset att köpa ett par som man färgar in vita, ska testa och hoppas att det lyckas!
    Dem kör jag på både i kyrkan och på festen.

Svar på tråden Skor på ett vinterbröllop?