• JohannaL

Hjälp med rockiga/punkiga kläder till honom

Precis som rubriken lyder, behöver jag hjälp att hitta nått annat att ha på isg en en vanlig kavaj, och skjorta, får gärna vara lite rockigt/punktigt, nån som har tips o gärna bilder? och får int eblir allt för dyrt, vi e fattiga studenter

Hoppas på svar

• Svar på tråden Hjälp med rockiga/punkiga kläder till honom
  • aase

Jag skulle i så fall ha en tajta svarta jeans med en svart kavaj på samt kanske någon snygg skjorta med sydda detaljer på (tänk Jack & Jones). Till det kanske ett par snygga vita skor?

• Sister of the Night

Instämmer.

Svarta jeans och svart kavaj är såååå snyggt! Till det ett par grova blanksvarta skor, inte nödvändigtvis typiska underground eller Martens utan vilken grov, snygg kängmodell som helst. Gärna med snygga detaljer i metall på (öljetterna i snörningen eller liknande).

Och så en svart, eller kritandes vit skjorta!

Aaaaah, vad snyggt! (*ser det framför sig*
    :)

• f.d. Svart brud

svartbrud.se finns det dessutom brudpar med lite annorlunda kläder. Kolla in några läckra gummar under Kläder/brudpar.
    Allt från MC-knuttar till folkdräkt.

• JohannaL

tack f.d svart brud hittade mycket inspiartion på länkarna,, =)e ju tyvärr rätt dyrt bara många av de bästa grejerna,,=( har kollat hemsidan också o kolllat in detaljer på några av paren,,=)

FÅr kanske blir vanlig kavaj jeans o nån skojorta,,, han har en hel kavaj här hemma så han kan ju annvända den och inte byxorna,, undra hur det ser ut med en "strass" skjorta under vanlig kavaj tror ni det funkar?

• Sister of the Night

Vad är en strass-skjorta?

Om det är väldigt glittrigt så blir det kanske mer åt "rockhållet".

• JohannaL

e kasnke bara jag som kallar det för det,, eller så har jag blandat ihop begreppen,,=(
    En sån där skjorta med lite vida armar och mycket tyg frame,, hmm de heter säkert nått speciellt vet bara inet vad..=(

• Lena+Mattias=sant

Sådana skjortor heter kråskjorta (om vi tänker på samma sak)

• Lena+Mattias=sant

Har du kollat på second hand? Skinnkavaj eller skinnbyxor?

• Fru Cinderella

Skinnbyxor,sammetskavaj (eller vanlig kavaj), kråsskorta (svart) och hatt???

• f.d. Svart brud

JohannaL

Ja, men som sagt, länkarna är ju även till inspiration. Man kanske kan hitta något snyggt liknande på myrorna eller köpa begagnat eller så kanske man kan få hjälp av någon händig vän att sy upp något liknande.

• JohannaL

kråsskjorta hette det ju=) hehe så tokigt det kan bli ibland,,

och fd svart brud, e super bra insperation, o vem vet kanske lyckas man lura någon att ta fram symaskinen=)

• Sister of the Night

JohannaL

Jamen då är jag med! :)
    Jag funderade på om det var en skjorta i glittrigt tyg eller nåt... Jag är inte så jätteduktug på vad alla plaggen heter ;) :)

Kråsskjorta till den svarta kavajen blir ju bara huuur snyggt som helst.
    Se upp lite med brallorna bara så att den svarta färgen funkar (eller gärna är samma) med den på kavajen. Olika tyger "skimrar" i olika svarta toner, sen kan det ju skilja mycket i hur matta eller glansiga tygen är.

Ibland blir kontraster bra, ibland ser det bara ut som att det skär sig.

Jag tror det blir jättesnyggt i slutänden, det ni planerar. :) Med den höga hatten till så kan det ju inte bli så mycket bättre! :)

• JohannaL

tror ni vanlig kavaj o kavaj byxor, (svarta) funkar med en kråssskjorta också? eller ser det skumt ut?

• Lena+Mattias=sant

Med ett snyggt snitt på kavajen kan det se jättebra ut.

Svar på tråden Hjälp med rockiga/punkiga kläder till honom