• Jisen

Förlovningsring-snabbt

Hej. Jag skulle vilja köpa en förlovnignsring till min kille. Jag har redan fått en men skulle vilja att han också hade en. Vet ni ungefär vad det skulle kunna kosta och var man kan få tag i en rätt snabbt. Allra helst graverad men om det inte går att få till snabbt så kan gravering vänta.
    Vill inte att det tar mer än en vecka. Är ute efter en väldigt enkel, klassiskt guldring 18k.

• Svar på tråden Förlovningsring-snabbt
  • Studstjejen

vi har alltid fått våra ringar inom en vecka. Gå in i vilken guldaffär som helst och be att få pilla lite på deras ringar :P

• onsdag i oktober

De flesta "vanliga´" guldaffärer tar ca 10 arbetsdagar. Vi behövde också min mans ring snabbt. Fick den på 5 dagar på Guldfynd. Var då också graverad.

• Jisen

OK. Tack. Då ska jag gå och beställa en imorgon eftersom han ändå är bortrest och inte kan märka något. :) Han har sin fars gamla vigselring hemma och den passar perfekt så tar samma mått som den då.

• Jisen

Men ungefär vad kostar en vanlig klassik guldring?

• hemlig snart fru

Har du kollat nät butikerna?
    Vi köpte våra ringar hos www.jempguld.se och är jättenöjda. De kom på några dagar. Snabb, trevlig och bra service. Min m2b har en slät ring 5 mm bred för 2177 kr.
    Värt att kolla upp om det är något för dig/er.

• Jisen

Tack. Har kollat men hittar inte någon med rätt bredd. Ska gå in på guldfynd imorgon och titta på modell och pris. Blir det lite dyrar än planerat så får jag helt enkelt vänta till efter 25:e.

• Studstjejen

Jag tycker att de klassiskt släta och något kraftiga ringarna kan komma att kosta hur mycket som helst.....jag har sett priser från 1500 upp till priser jag inte ens vågar uttala =)

• Kentaholic

Vi köpte våra ringar på guldsmeden "Två hjärtan" i Farsta centrum. Var och provade och beställde ringarna den 4:e och fick ringarna till vår ettårsdag den 6:e. Släta 7 mm ringar, gravering och med extra rött guld i. Frågade om vi skulle hinna få ringarna till "vår" dag. Och med supervänlig service så ringde hon in beställningen till dom som gör ringarna. Supertrevlig personal! Så på 3:e dan fick vi ringarna. Alltså, att rekommendera! :D

Svar på tråden Förlovningsring-snabbt