Bröllop på Ekerö
Är det någon som har eller ska gifta sig på Ekerö?? Behöver några tips om kyrkorna på Ekerö. Tyvärr ska Ekerö kyrka göras iordning och renoveras utvändigt nästa sommar....
Är det någon som har eller ska gifta sig på Ekerö?? Behöver några tips om kyrkorna på Ekerö. Tyvärr ska Ekerö kyrka göras iordning och renoveras utvändigt nästa sommar....
Oj... Vi har funderat på Ekerö kyrka till i september nästa år, men har inte kollat upp det än. Vet du om de är klara då???
puff puff
Hej hej,
Dom kan inte lova att det blir klart till september...men ring till Ekerö församling och se efter!
Det finns massa kyrkor på Ekerö/Färingsö. På www.ekeroturism.se/ hittar du en förteckning över de flesta. :)
ok, det ska jag göra. Det är så svårt att få det gjort bara! ;)
Vi gifter oss i Ekerö kyrka 27 oktober. När jag pratade med dem sist räknade de med att vara klara 15 oktober, fram tills dess kommer det vara byggnadsställningar runt kyrkan. Tydligen har de ganska många bröllop inbokade ändå, det här är framförallt en utvändig renovering om jag förstått det rätt. Vi ska dit imorgon för att titta, men jag har hört att det finns andra fina kyrkor på Ekerö.
Yster_Syster:
Kan man bara åka dit och titta när som helst, eller ska man ringa och "boka tid" innan??? Jag har aldrig varit inne i kyrkan, och det vill man ju innan man bokar. Har dock inte kunnat få reda på om det är öppet för allmänheten vid några tider...
puff puff
Vi åkte bara runt och kikade lite, men jag tror det är enklast att kanske boka en tid om man vill gå in och kika. Det var lite jobbigt att stå på tå :)
Kolla när det är gudstjänst! Då är det alltid öppet en stund innan resp. efter och dessutom får ni en bild av prästerna i församlingen!
Predikoturer (som det heter) hittar ni på deras hemsida eller på www.svenskakyrkan.se/stockholmskyrkor
Hej flickor!
Vi ska gifta oss i Ekerö kyrka 27 oktober och var där i helgen i det underbara höstvädret... det var helt magiskt! Jag har lagt upp bilder på Ekerö kyrka samt Rastaborg på vår hemsida så ni ska få se hur det såg ut, jag är helt kär! Chansen att det blir lika fint väder om ett år är nog obefintlig men jag är så glad att vi fick en sån här dag på Ekerö i år, jag ryser bara jag tänker på utsikten från kyrktornet...
ulrikaochmagnus.weddingannouncer.com/cphotos-342365.html
Fröken Rut! Vad underbar du är som har lagt ut de fina bilderna på Ekerö kyrka och Rastaborg! Vi ska gifta där och ha middagen på "slottet" i maj så det var så kul och glädjande att se de fina bilderna och känna att det är DÄR det kommer hända!! Tack!!
Måste det va just på ön Ekerö, eller menar du inom ekerö kommun? Jag är uppvuxen på färingsö i ekerö kommun men har även bott på ekerö. är för stunden på en avctickare till the big city, men längtar tillbaka och vi planerar att flytta ut på öarna igen nu. Så öarna kan jag rätt väl. Vad exakt är du ute efter, vad är det som lockar, det finns massor av fina kyrkor, gamla med mycket känsla i både ekerö församling och färingsö församling. även om du kollar munsö, adelsö mfl av öarna så finns det.
Himmel! Åh så kul med en till som har valt Rastaborg och Ekerö kyrka! Vi tyckte att det var en supermysig kombination. Hur gör ni med transport mellan kyrkan och slottet? Vi överväger att hyra in bussar men eftersom nästan alla gäster kommer sova kvar kanske många tar bil... det finns säkert tusen frågor kvar att lösa men eftersom vi har ett år kvar är det rätt så lugnt :) Berätta gärna hur ni tänkt lägga upp det, vi kanske borde ha en egen tråd!
Fröken Rut!
En egen tråd hade varit underbart! =)
Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med transporten, för samma här, nästan alla våra gäster komma sova över och då känns det lite som en overkill med buss eftersom de allra flesta kommer ta med sig bilen. Jag tror att vi kommer hyra nån rolig bil som vi åker till Rastaborg i och sen får som sagt gästerna åka karavan i egna bilar.
Ska ni be era gäster betala något för sina rum? Vi tänkte det, för att få ner kostnaden lite, men hur mycket har vi inte bestämt.
Vet du hur det är med städning av Rastaborg? Jag antar att det ingår i priset, men det stod inte i bokningsbrevet vi fick.
Jag är så glad att vi bestämt att ha vårt bröllop där, det känns så himla bra! Och återigen så var det så kul att se dina kort därifrån!
Vore kul att höra hur ni tänkt med bordsdekorationer och så! Alltid kul att få tips!
Kram!
Nu har jag öppnat en egen Ekerötråd, förlåt Bride 07 att vi kidnappade din tråd lite
Himmel och andra, här är den:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1937728.html
Jag hoppas vi kan fortsätta diskutera där
kram!
Frk Rut
Hej tjejer,
VAD kul att ni chattar vidare! Vi hade en gång en tanke på Rastaborgslott oxå och tom prel bokade Rastaborgslott men sen bestämde vi oss för Skytteholm istället då vi är 120 gäster får vi inte alla plats i ett och samma rum. Lite tråkigt att dela på alla gäster tycker vi! Vi har nu bokat Lovö kyrka och vi är mkt nöjda med det valet....
Jag har hört att Skytteholm är jättefint! Lovö kyrka har jag inte varit i, är det också en lite äldre kyrka? Det finns så mycket fina ställen på Ekerö! Kom över i vår Ekerötråd, det vore jättekul att höra hur ni har planerat också
Bride 07! Vi tittade oxå på Lovö och den är såå fin! Ligger helt otroligt fint. Jag har oxå hört att Skytteholm ska vara toppen. Som sagt, kom över till Ekerö tråden!