• EoA

Foundation för finnig men yttorr hy

Jag behöver er hjälp! Jag har alltid haft problem med finnar. Har en del röda fläckar kvar efter gamla finnar, plus att jag fortfarande väldigt lätt får nya. Allt det går väldigt bra att täcka med Fix Studio från MAC, men den funkar tyvärr bäst på sommaren. Så här dags känns min hy lite för torr och det är inte speciellt vackert med puder då. Så alla som har bra tips på foundation som täcker bra, är inte fet, men torkar inte heller ut (ganska höga krav jag vet) är hjärtligt välkomna till den här tråden! :)

• Svar på tråden Foundation för finnig men yttorr hy
  • sandybrud

Vilket märke är ID???

• Pepparmyntan

ID är ett märke som andvänder sig mineraler i sitt smink. Finns att köpa på nätet eller tex Åhlens, Kicks

• bianca11

Jag har provat en foundation som jag är väldigt nöjd med från Exuviance, ett salongsmärke för ca 3-400 kr. Finns hemsida också men kommer inte ihåg den nu, du hittar den säkert om du söker. De har även väldigt bra hudprodukter för olika typer. Jag har själv lite fet hy, med finnar ibland men som samtidigt är ganska känslig och reagerar på för starka produkter. Foundationen blir matt, täcker och sitter bra utan att kännas som en kaka och utan att man känner sig sminkad.

• EoA

Tack så mycket för alla tips! Jag har fått för mig att ID var lite för krångligt att applicera. Jag brukar alltid ha bråttom till jobbet på morgonen så det ska gå fort :) Jag har haft ansiktsbehandling på Exuviance som jag var riktigt nöjd med, så man kanske ska ge deras foundation en chans.

• Camilla77

Har provar både id och exuviande. Id är helt klart bäst. Exuviances foundatin är så torr tycker jag. På mig blev det inget fint på. Id är inte så krångligt som man kan tro. Jag har finnar men det blir bättre av id.

• honungshy och kanelfräknar

Är också nyfiken på Id. Blir dock lite tveksam, den har ju inte fått någon särskilt bra kritik av flera hundra användare på makeupalley...

• HannaA

Tror det viktigaste borde vara att återfukta huden där den är torr och att behandla den feta hyn!
    gå till ett naturapotek å fråga om råd...
    finns en produkt som heter DR beltzer (hoppas jag minns rätt nu) den är väldigt bra =)
    har oxå problem med mycket torr hy och vissa fläckar med fet hy!
    men om jag använder mig av rätt produkter under kan jag sedan ha den fondation jag brukar använda mig av!
    Lycka till!

• rocketqueen

EoA, jag har också alltid bråttom på morgonen men ID går jättefort att applicera när man fått in tekniken!

honungshy och kanelfräknar, har också sett de halvkassa betygen...men många som gett den dåliga betyg skriver att de t ex får större porer (då applicerar man inte rätt), att hyn blir blank (då använder man Mineral Veil som setting powder), eller att de använder ID's egna kabuki (och då är resultatet dömt att misslyckas ). Det jag vill säga är att med rätt appliceringsteknik och rätt borste blir det oftast kanonsnyggt.

• rocketqueen

Mineral Veil motverkar alltså blankhet, jag menade att man ska använda det mot det blanka...

Svar på tråden Foundation för finnig men yttorr hy