Bjuden på maskerad
Jag är bjuden på maskerad och har totalt stillestånd om vad jag ska klä ut mig till! Söker tips att ganska enkelt sy/fixa själv... Har du något tips? tack på förhand!
Jag är bjuden på maskerad och har totalt stillestånd om vad jag ska klä ut mig till! Söker tips att ganska enkelt sy/fixa själv... Har du något tips? tack på förhand!
Oh vad roligt! Det skulle jag gilla! Fast nåt bra tips har jag ju inte förstås... Brud kanske?! Elitsimmare? Friidrottare? Tävlingsryttare? Nej, förlåt... jag ska sluta tramsa o gå o lägga mig. Lycka till! Jag är lite avundsjuk... (vår treåring skulle nog ha föreslagit Mamma Mu eller Bamse förresten)
pippi långstrump?
skräphögen från fragglarna nu när det finns massa löv ute, limma/sy fast på ett stort lakan som du syr så att du kan trä över dig, med hål för armar och huvud.
mumie, gasbinda finns på apoteket.
Batman
Catwoaman
Marilyn Manson :)
Fågelskrämma
kolla här för tips, sen kan du ju sy själv
bodega.se
buttericks.se
eksons.se
Fast Marilyn Manson och fågelskrämma är det ju inte så stor skillnad på :)
lill - har de inte något tema på maskeraden?!?
själv har jag visat upp mig i 50 -talskläder (mormors stiliga städrock), bondetema (såg ut som en valljänta med huckle på huvudet), Bamse ( snickarbyxor med svans av cykelsadelskydd).....
vilka härliga och roliga förslag ni har! tack! (nope, inget tema. knepigt värre...)
En av mina kompisar klädde ut sig till vindkraftverk :D Han hade vita kläder och var vitmålad i ansiktet. Och så en blinkande diod på varje axel. Ibland viftade han lite på armarna. Det var den bästa kombinationen av billig och orginell kostym som jag har sett. mest kreativa kostym jag har sett.
Utgå ifrån något av dina intressen, tycker jag.
Oj, blev lite fel i mitt inlägg här ovanför. så går det när man klipper o klistrar hit och dit i texten :)
haha - vindkraftverk - klockren!!
Hmm.. vi hade orientaliskt tema pa universitetet en gang.. en kille gick runt med sin "flygande" matta under armen hela tiden.
Charlie Chaplin är ju rätt enkelt att klä ut sig till, beroende pa din fysik
Själv har jag varit boxare i snabbtracklade glansiga shorts, fin fusksidenmorgonrock med drake pa ryggen, lanade boxhandskar och stor malad blatira. Eller häst! Pa västerntemat.. i stort sett var jag brunklädd och hade svans.. hade även sytt öron pa ett diadem om jag minns rätt.
Geisha kanske. Fusksidenmorgonrock, satt upp haret i en knut hogt pa huvudet och stick ner tva chinapinnar i knuten. Sminka dig blek med knallrott lappstift.
Kvinna fran gamla antiken i rom. Ta ett vitt lakan och svep kring kroppen. Satt pa ett par sandaler. Gor en krans a la Julius Cesar i blad att ha pa hvudet.
Min kompis hade maskerad med temat "Så här kommer du aldrig se mig igen". Det kan ju kanske väcka idéer. Jag skulle t ex klätt ut mig till skejtare...
70-tal i brungul byxdress var en höjdare... Gud så folk stirrade (o skrattade)