• Skogstroll

Hur mycket pengar läggs på möhippa/svensexa?

Är just i färd med att planera min bästa vänninas möhippa. Är rädd att de andra som också ska vara med tycker att mina förslag är lite i dyraste laget. Hur mycket är rimligt att lägga för en "medelsvenssongäng" där det dessutom ingår studerande?
    Hur mycket la ni per person?

• Svar på tråden Hur mycket pengar läggs på möhippa/svensexa?
  • Stadgad fru

Har ordnat en möhippa och var och en fick lägga ca 700 kr men då var det en del saker som var kuligt för oss andra också som spa, mat och lek. Helt klart värt det och alla visste om det ifrån början så då kan man välja själv om man vill vara med eller inte. Några valde att dyka till maten på kvällen. Vi var sammanlagt tio st o det blev en lyckad kväll.
    Sen kan man ju göra saker själva som picknick. Vi valde restaurang, spa och lite roligheter för bruden som kostade.

Lycka till...

• Skogstroll

Ok, vi kommer inte att bli så många och priset blir nästan det dubbla..
    Vi får se vad de andra säger då.

• anne på grönkulla

Fråga de andra som ska med om vad som är en rimlig summa för dem. 400-500 kr kan jag tycka är lagomnivå - allt annat är rätt dyrt och det är ju OK om alla har råd med det. Men fråga dem vad de vill/kan lägga!

• Jozzylecter

För mig skulle det bero väldigt på hur nära jag stod bruden. 400-500 känns överkomligt för mig, som studerande. Men som de andra säger, vissa hoppar aktiveterna och bara kommer på middag/barrunda. Gör det lätt för de som inte har råd/vill vara med på ev. dyra aktiviter att göra precis så. Då kan kanske fler följa med i alla fall på kvällen.

• Sweetpea

Sist det var möhippa la vi 1000 kr/ per person och det tyckte jag kändes väldigt dyrt. Jag hoppas att mina vänner håller budgeten nere när det är dags för min möhippa - jag skulle bara få dåligt samvete annars.

• cessi

Vi ordnade en möhippa där det kostade 500 kronor per person. Sedan kunde man själv välja om man ville sova över på hotellet där vi var och åt middag och badade bubbelpool och då blev det naturligtvis dyrare, 1000 per person om man sov kvar. I alla fall kändes det bra att alla själva kunde välja hur mycket man ville betala.

• kentfantast

Vi brukar faktiskt inte lägga så mkt pengar.
    Vi gör nåt så hon får skämmas - det brukar ju vara gratis. Sen gör vi nån aktivitet och det måste ju inte ruinera en om man inte vill. Sen har vi köpt underkläder till henne (H&M, Lindex etc - snyggt, inte så dyrt), gör hemmaspa med alla våra talanger och käkar antingen nåt vi lagar själv eller hämtar ut (billigast så). Tror aldrig vi lagt mer än 300 kr/pers. Har alltid haft jättekul.

• A:s wife

Jag hara bara varit på 1 möhippa hittills, och då la vi ca 200kr per person plus att man fick betala maten/drickat på restaurang mm på kvällen. men lunch ingick i det, samt alla aktiviteter. det var visserligen ingen jättepåkostad tillställning, men alla (speciellt bruden) trivdes ändå och det är ju huvudsaken!

Svar på tråden Hur mycket pengar läggs på möhippa/svensexa?