• Ostbågen

Brännskadad av ansiktsbehandling?

Gjorde en ansiktbehandling idag. Brukar göra det pga min acne en gång i veckan hos en hudterapeut. (Använder Exuviances produkter). Hade blossat upp en hel del acne till idag så hon gjorde en ordentlig behandling och det sved något så omänskligt! Jag har väldigt hög smärgräns och brukar annars inte tycka det är så farligt men idag var det hemskt. Det kändes som om det brann i ansiktet. När hon tvättat bort all creme brände det fortfarande. Fick med en salva som tydligen har använts för brännskador som jag ska smeta på morgon och kväll.
    Hon sa också att det kommer fjälla bort en hel del skinn under den närmsta tiden.

Det bränner fortfarande och känns i ärlighetens namn precis som en brännskada. Skinnet drar och känns som om det ska spricka så fort jag rör någon muskel i ansiktet och huden har på vissa ställen blivit väldigt vit, som om den är död och vill fjälla av. Dessutom varar det sig. Usch låter illa det här, det känns illa också!

Men min hundterapeut verkar så duktig och hon har hjälpt så många. Jag får helt enkelt lite på henne. Har gått på behandlingar i två månader men ännu har min acne inte blivit bättre. Men sånt här tar ju tid så det är väl bara normalt.

Tänkte bara kolla här om någon annan varit med om samma sak.

• Svar på tråden Brännskadad av ansiktsbehandling?
  • Mimsan75

usch !! Låter ju jättehemskt. jag har ingen aning om det kan bli sådär. om jag vore du skulle jag nog ringa i morgon om det inte känns bättre och be henne kolla på huden.

Vad var det för behandling du fick, har du gjort samma förut och det inte blivit så illa?

Hoppas det går över snabbt.. lider som f**n med dig.

• Ostbågen

Mimsan75:
    Jag har gjort ungefär samma tidigare. Fast denna gången gjorde vi lite starkare behandling och det blev nog för mycket för min hud.
    Det bränner forfarande och varar sig. Jag är vekligen livrädd att detta ska ge ärr för livet! Jag totalvägrar gå utanför dörren och se ut på det här sättet, det pallar inte mitt självförtroende. Känns lite konstigt, går ju på behndlingar för att bli bättre, inte sämre!

Smörjade mig nu ikväll med salvan hon gav mig. Är det inte bättre i morgon går jag tillbaka dit. Har hon inget starkare att smörja med tror jag faktisk att jag besöker en läkare för jag vågar inte låta detta vara obehandlat.

• brudkronan

Är du säker att det varar? Kanske är det så att det vätskar en genomskinlig gulaktig vätska som lämnar lite gulaktiga krustor när det torkar? I så fall är det nog inte var som ju uppkommer pga att ett sår blivit infekterat. Däremot är det vanligt att brännskador vätskar på det sättet som du beskriver också, utan att de behöver vara infekterade. Men jag håller med - känns det inte bättre imorgon skall du nog söka hjälp och få det betittat av ngn doktor - bara för säkerhets skull.

• Mimsan75

Har du ngn aloe vera gel hemma (alltså ren aloe vera?)

den är jättebra mot brännskador.

Lycka till.

• Ostbågen

Brudkronan:
    Det är en genomskinlig vätska. Det rinner ju inte direkt men är hela tiden lite fuktigt. Hon sa att infektionsrisken är hög på det irriterade området så jag ska vara ytterst försiktig med att röra det.

Mimsan75:
    Har aloe vera men borde nog hålla mig till den salva jag fått av min hudterapeut tills i morgon då jag ev. kontaktar henne så får vi se om hon har något bättre förslag.

Ska gå och lägg mig nu, får sova lugnt och stilla i natt så jag inte rör ansiktet för då kommer det göra satans ont.

• brudkronan

Då är det troligen inte infekterat, om det lugnar dig. När huden blir skadad så är det vanligt att det rinner just en genomskinlig vätska - tänk dig hur det ser ut när man fått en skavsårsblåsa som gått sönder - då rinner ljusgul vätska ut och skavsåret kan fortsätta vätska och vara fuktigt ett tag efter också - det är kroppens sätt att motverka skador på den blottade vävnaden. Men visst är det större chans för infektioner när huden blivit skadad - så du gör rätt som är försiktig med att sätta på andra medel än det du blivit rekommenderad.

Hoppas att du mår bättre nu när du vaknar idag.

• Mimsan75

Ostbågen

Hur går det med din hud? har det blivit bättre över natten?

• picachu

Men fyfa...!!! Ska man verkligen bli sådär efter en ansiktsbehandling? Jag tycker att det låter som ett läge att reklammera, ringa till Plus eller nåt! Betala vad såna behandlingar nu kostar, typ 500 :- för att bli pajjad i ansiktet... Skandal!!!
    Hoppas det orndar sig!

• Ostbågen

Usch, det här är ingen rolig historia alls! Gråter hela tiden.
    Vaknade vid tre i natt och hade så makalöst ont. Tvättade av ansiktet och smörjade på hydrokortison. Det hjälpte lite. När jag vaknade på morgonen kändes det som om min hake var av cement, helt stel. Jag kunde bara öppna munnen pyttelite för huden räckte liksom inte till. Har nu blivit som mörkbruna fläckar där huden är skadad och små veck. Åkte iaf in till vårdcentralen och fick träffa en superbra sköterska. Hon blev väldigt upprörd över att det har blivit på det här sättet. Hon letade fram hemnummret till hudterapeuten åt mig så att jag skulle kunna kontakat henne och få reda på vad för sorts ingredienser det är i medlen hon använt. De behöver veta det för att kunna behandla rätt. Hudterapeuten hade visst redan åkt till sin salong så jag åkte dit. Fick namnet på en hemsida där alla ingredienser ska stå. Det var det enda! Men jag vet ju inte vilka grejer hon har använt!!! Hittade iaf lite info på sidan som jag nu skrivit ut. Ska tillbaka till vårdcentralen nu och få träffa en läkare, troligtvis kommer jag sedan bli ivägskickad till en hudläkare i stan.

Det bränner forfarande och känns som om huden kan spricka närsomhelst.
    Det här önskar jag inte ens min värsta fiende!!!

Vill även poängtera att bara för att det blev den här verkan på mig är det inte produkten eller heller inte egentligen terapeutens fel. Ingen kunde ju veta att min hud skule reagera så här.

Håll nu tummarna för att jag inte får en massa ärr.
    Tack för ert stöd!

• Mimsan75

Åååhh din stackare.

Bra att du gick till vårdcentralen iaf. Jag ska hålla alla tummarna och tår för att du inte ska få ngr ärr.

Hoppas de skickar dig direkt till hudläkare så du får rätt hjälp från början.

*kram*

Låt oss veta hur det går för dig, om du vill och orkar såklart.

Lycka till

Svar på tråden Brännskadad av ansiktsbehandling?