Brännskadad av ansiktsbehandling?
Gjorde en ansiktbehandling idag. Brukar göra det pga min acne en gång i veckan hos en hudterapeut. (Använder Exuviances produkter). Hade blossat upp en hel del acne till idag så hon gjorde en ordentlig behandling och det sved något så omänskligt! Jag har väldigt hög smärgräns och brukar annars inte tycka det är så farligt men idag var det hemskt. Det kändes som om det brann i ansiktet. När hon tvättat bort all creme brände det fortfarande. Fick med en salva som tydligen har använts för brännskador som jag ska smeta på morgon och kväll.
Hon sa också att det kommer fjälla bort en hel del skinn under den närmsta tiden.
Det bränner fortfarande och känns i ärlighetens namn precis som en brännskada. Skinnet drar och känns som om det ska spricka så fort jag rör någon muskel i ansiktet och huden har på vissa ställen blivit väldigt vit, som om den är död och vill fjälla av. Dessutom varar det sig. Usch låter illa det här, det känns illa också!
Men min hundterapeut verkar så duktig och hon har hjälpt så många. Jag får helt enkelt lite på henne. Har gått på behandlingar i två månader men ännu har min acne inte blivit bättre. Men sånt här tar ju tid så det är väl bara normalt.
Tänkte bara kolla här om någon annan varit med om samma sak.