Bjuden på vinterbröllop- hur klär man sig!!!!!!
I januari är jag bjuden på ett bröllop. Klädsel är kavaj och jag har letat förgäves efter nån bra förklaring på vad det innebär.
De flesta tidskrifter och siter verkar förutsätta att folk gifter sig till pingst och bär baraxlat och pumps.
Men hur sjutton klär man sig när det är snö, snålblåst och kanske oväder ute? Och vad har man på fötterna? Pjäxor?
Vägrar ha på mig mörka och dystra vinterfärger och knallrött förknippar jag med förförelse, det kan jag bära vid en intim middag.
Långärmat, polokrage och kavaj? Eller finns det nåt snyggt i klänningsväg att ha på sig`?
Och hur gör man på festen? Ska ha festen ombord på Silja Festival några timmar senare, ska man ha kläderna på sig fram tills man går och lägger sig framåt nattkröken eller ska/får/bör man byta om när man är ombord? Och i så fall till vad?
Jag som själv planerar att gifta mig blev alldeles ställd av denna inbjudan och fick hjärnsläpp och panik över klädseln. Nu står jag på andra sidan inbjudan och hajar noll! Snacka om ombytta roller! *s*
Snälla. lite tips tack!