• tingelingeling

Klocka på armen under vigsel?

Hej alla som har eller ska gifta sig! Kan man ha armbandsur på sig när man gifter sig? Hur har / ska ni göra?

• Svar på tråden Klocka på armen under vigsel?
  • Gumsigos

Jag ska inte ha, tycker själv inte att det ser bra ut. Men bättre på mannen.

• tingelingeling

Känns så naket utan bara. Har armband på andra armen och är så van med min klocka. En riktigt fin klocka är det , men det kanske blir fel ändå?

• tingelingeling

Ska gifta mig på lördag så jag måste bestämma mig snart.

• mermaidbride

Jag har klockan på!
    Vill ju hålla koll på att prästen inte drar ut på det hela allt för länge
    Sedan tycker jag inte det stör, det är guld i massor på min klänning och klockan är i guld, det får vara okej!

• Fru Cinderella

Är det en snygg klocka som passar till övriga utstyrseln.. så kan du väl ha den.. men det skulle nog vara snyggare utan om jag får säga min mening..

• Lilltrolle

Min personliga åsikt: nej - det ser helt enkelt inte bra ut även om det är en liten, nätt "finklocka" i guld. Jag har på mig min klocka 24 tim/dygn i vanliga fall, men när jag gifte mig åkte den av direkt på morgonen. Hålla tiden fick andra göra åt mig och det fungerade alldeles utmärkt

• tingelingeling

Det var väl ungefär så jag trodde!
    Tack för råden

•  Miss Cee

Har man en långärmad klänning och har en mycket fin klocka så, visst. Men jag tycker att det ser snyggare ut utan, och den här dagen får andra hålla koll på tiden åt mig. :)

TYcker däremot inte att det ser illa ut om mannen har ett snyggt ur på sig, även i frack (eftersom en långärmad skjorta döljer det mesta iaf). Men naturligtvis inget sportur isf.

• viktualia

enligt etiketten är svaret NEJ. och jag tänker inte ha på min... känns för mycket vardag! och hålla tiden innan vigseln kan jag göra med hjälp av mobilen och andra klockor!

• Ave Maria

Utan att fundera över om det ser snyggt ut eller inte...
    Själv har jag aldrig klocka på mig när jag jobbar av följande anledning:
    Det är så väldigt lätt hänt att man bara av gammal vana kollar hur mycket klockan är. Alltså vrider lite lätt på handleden och kollar, en ganska omiskännlig rörelse. Men råkar man göra den samtidigt som någon anna till exempel håller ett tal eller liknande, så ser det ganska....fel ut. (ungefär "och huuur länge ska de hålla på???" :) )
    Nu tror jag (hoppas) inte ni kommer att göra det under pågående vigsel, förhoppningsvi har ni annat att tänka på, men middagen kan vara en helt annan femma.... ;)

Hur ni än gör, Lycka till!!!!

• LissAnna

aldrig klocka till bröllopsklänning!

• Jagsaja

Egentligen är klocka aldrig lämpligt på riktigt fina fester. Det är typ meningen att man inte ska behöva kolla på klockan eftersom man har så roligt. Jag säger ett tveksamt ja till brudgummen om han bär klockan som ett smycke. Ett solklart nej till bruden.

• Lucia05

Skippa klockan under vigselakten!

• Maria

Nej etikettsmässigt är det fel med klocka, definitivt vad det gäller bruden, och om han har frack eller annan högtidsklädsel även vad det gäller brudgummen. Fickur anses ju däremot ok. Annars kan du väl ha klockan i handväskan, om du tycker att du behöver en klocka ?

• Iriz

Jag har en långärmad klänning och en jättefin liten guldklocka som är ett arvegods. Den är värd så himla mycket så jag törs bara ha på mig den vid finare tillfällen. Så jag kommer att ha den på mig på min bröllopsdag.

Svar på tråden Klocka på armen under vigsel?