• Siggur

Hur ska man göra med ringarna?

Hej!
    Jag undrar hur man skall göra med ringar om man tänkt att överraska sin partner med en förlovning.. är det bara att traska in till närmaste guldsmed låna ett par ringar och återkomma dagen efter och bestämma vilken ringar man skall ha ? eller hur gör man.. har 0 koll på detta.
    tänkte försöka ta ett ring mått när hon sover med hjälp av ståltråd eller liknande, men det kanske inte spelar så stor roll när det är låneringar? helst av allt skulle jag vilja ha riktiga på engång..

Är det något speciellt man bör tänka på?

Mvh F

• Svar på tråden Hur ska man göra med ringarna?
  • Cezi

Gå till en äffär och säg att du vill överraska sin käresta men att du inte vet hennes ringstorlek, de kan säkert hjälpa dig med det, förminskning kanske ingår i deras pris, fråga...Tror det kan fixa sig:)

Lycka till!

• Labidochromis

Välkommen Siggur

Tyvärr tror jag inte att du kommar att kunna ta hennes ringmått omärkt när hon sover

Vill du fria med en "enkel" slät ring eller en med stenar?

En kompis till mig köpte en slät ograverad ring i en storlek som han trodde var rätt (han hade i smyg tagit en av hennes ringar när hon inte såg). Han friade och i efterhand så bytte de till rätt storlek och graverade in datumet.

Allmänna tips angående förlovningsring...köp inte för tunn ring! Om din blivande vill ha stenar i sin vigselring så gör en för tunn ring att valet av fattningar av stenar minskar drastiskt. Åtminstone om stenarna skall vara nedsänkta i skenan. En 1,25 mm hög förlovningsring gör att du endast kan sänka ned en 0,02 karat brilliant i skenan.

Jag vet inte om du är så insatt i storlekar på stenar...men en sten på 0,02 karat har en diameter på 1,7mm. Jag tycker att det är bättre att köra på en "högre" skena vilket ger henne flera valmöjligheter.

Om du har fler ringfrågor så finns det massor av folk här på BT som är mycket kunniga på ringar och fattningar etc så fråga på bara!!

Lycka till med frieriet!

• onsdag i oktober

De flesta guldaffärer och guldsmedar har sk låneringar. Försök låna några av hennes andra ringar och ta med.

Visst är det roligt att ha de riktiga på en gång. Men tänkt efter hur du tror din tjej vill ha det. Själv ville jag absolut vara med och välja mina ringar. Känna hur de känns på och se hur bara en liten ändring kan se så olika ut

Lycka till med allt.

• Cezi

Nä, det är inte hon som ska fria:)

Min sambo valde ringarna själv...och jag blev nöjd för det var ju han som valde ut dem med omtanke:)

Tyvärr tappade han sin i havet och då gick vi tillsammans och köpte nya.

• Siggur

Tackar för alla lysande svar :)

Planer och ideer för vad man kan hitta på för något romtiskt ?

• Jef

Hur gick det för dig, jag har lite samma funderingar. Min flickvän är dock väldigt tjinkig så jag funderar på att skaffa denna:

www.vigselring.nu/ringmatt/index.html

Kanske skippa boxen och hitta någon finare...

Men idén kanske inte är dum, vad tycker ni ?

• InaHjärtarAdam

Jef:

jag tycker att det är en suverän idé!!!
    jätteromantiskt!

Svar på tråden Hur ska man göra med ringarna?