• picachu

Var tog min mens vägen!?!!!

Urk, min mens skulle kommit idag... Jag är grymt orolig, vill verkligen inte ha några bebisar! Hjälp hjälp, vad gör jag nu?! Hur många dagar ska jag vänta tills jag gör ett grav-test?!

• Svar på tråden Var tog min mens vägen!?!!!
  • Karamell

Det är säkert ingen fara.Vänta i en vecka om den ej har kommit gör ett test..Ibland kommer ägglossningen senare och då blir mensen oxå sen..fullt normalt

• Karamell

du kan oxå göra ett test redan idag men om det visar neg kan det vara att du har testat för tidigt..lycka till,håller tummarna...

mamma till 3

• Shannon

har du skyddat dig? slutat med piller precis? överansträngt dig? det kan bero på det.. när jag slutade med mina piller blev min mens ca 2-3 veckor försenad... men sen kom den ändå...

• Jozzylecter

Men EN dag försenad är väl ingenting att oroa sig för?

• ninjan

min mens är åtta månader försenad. Men det beror på att jag slutade med p-piller.

Tror nog inte att du behöver oroa dej för en dag. Har den inte kommit efter helgen kan du jú köpa ett test, men stressa inte upp dej i onödan, det kan fördröja mensen.

• picachu

Jag inser att det är lite hysteriskt att oroa sig första dagen... min menscykel är fortfarande oregelbunden sen jag slutade med mini-piller (för ett år sen), men den är oregelbunden att jag har kortare cykler, kanske 23 dagar ist för 28. Igår var 28-dagsdagen sen min förra. Och inga välbekanta för-menssymptom som ömma tuttar mm. Och så har man gjort det som är absolut klantigaste - inte användt kondomen under hela sexet, och de små försats-j*klarna kan ha smitit in...!!
    Nä jag hoppas att det beror på att jag skrivit hemtenta den här veckan ch stressat upp mig och inte tagit hand om mig själv. Hoppas hoppas hoppas.... Och så oroar jag mig extra bara för bebisar verkligen inte är något som passar in just nu.

JÄMMER!

Tack för att ni tagit er tid att läsa mitt gnäll! Vi får se hur detta går...

• ninjan

ja, om du har sexat utan skydd så förstår jag att du känner dej orolig! Testa så fort som möjligt så vet du iaf hur det ligger till!

Svar på tråden Var tog min mens vägen!?!!!