• Hemlunda

Classic ringar

Hej!

Vi har just börjat kika på ringar och hittils leder nog Classicringarna som finns på Smycka. Vi är inte förlovade så vi kan välja ringar helt från scratch. Vi gillar enkla ringar med raka kanter och funderar på nåt sånt. Jag funderar också på att blanda en smal vigselring med vitt guld med förlovningsringen i rött guld eller likande.

Så, vi funderar, är det någon här som köpt Classicringar och.. vad tycker ni om dem? Bra, dåligt, prisvärt, repiga redan, bra kvalitet?

Dessutom, skulle du ha blandat vitt och rött guld? Snyggt javisst, men kanske lite trendkänsligt..?

Tipsa oss gärna!!

Är det någon av er som har en Classic ring och vad tycker ni om den?

• Svar på tråden Classic ringar
  • 7 juli 2007

Vi har classicringar som förlovningsringar. Jättefina, lite mönster på kanterna bara. Dem är ganska tunna dock, men det finns ju massa olika att välja på. Våra var ganska billiga. Funderar på att ha classicring som vigselring oxå.

• Hemlunda

Kul! Jag har hört att man kan ändra på ringarna, tjockleken mm nästan hur som helst. Det verkar bra! Har ni rött eller vitt guld i ringarna och vad fick ni betala för dem?

• 7 juli 2007

Det är rött guld. Tror vi betalade typ 1600 kr för båda, så du förstår att dem är ganska tunna. Men jag tror att det var nåt erbjudande på dem.

• 7 juli 2007

Hittade dem på deras hemsida nu. Nu kostar dem 1120 kr/st.

• Hanna-Lina

Vi har Classic-ringar i vitt guld. Raka och ganska tjocka och breda (min är 5mm bred och sambons är 6mm). Vi trivs väldigt bra i dem! De är hyfsat repiga, men det tror jag att de flesta ringar blir. Vi har haft dem ca ett halvår..

Till min hyfsat breda ring kommer jag att välja en smalare vigselring, antingen från Classic eller så blir det från en lokal smed. Vigselringen blir också i vittguld.

• 060909

Jag har förlovningsring classic i rött guld (5 mm. Har haft den i över 2 år och tycker kvaliteten verkar bra). Till den valde jag en vigselring i vitt guld (lite smalare 3,5 mm) Var lite nervös över valet först men nu när de sitter där på fingret är jag sååå nöjd! Jag tycker det är jättesnyggt att blanda rött och vitt guld.

Men vigselringen gjorde en kompis till mig som är guldsmed. Jag ville så gärna ha några princess-slipade stenar i vigselringen och det fick jag. Men det var på gränsen att det gick, för jag ville ju ha vigselringen i samma höjd/tjocklek som förlovningsringen (classic)och för att ha princess-slipade stenar måste ringen ha en viss höjd/tjocklek. Så tänk på det redan när du väljer förlovningsring. Nu blev mina "princesser" lite mindre än vad som var tänkt från början men det blev superfint ändå!

Lycka till!

• Hemlunda

Tack för alla inlägg och tips! Det lutar nog åt Classicringar även för oss! De är så fina!

• Midsommar07

Vi har oxå Classic ringar, våra ser ut som ringen i Sagan om ringen. Jättefina! Nu när det är dags att börja titta på vigselring så blir det nog en classic igen. Funderar på att ha en slät i vitguld, förlovningsringen är i rött guld..

• Hemlunda

Tack för alla länkar!

Midsommar07

Visst är det fint att blanda rött och vitt guld! Jag funderar också på det. Kan inte riktigt bestämma oss om vi vill ha förlovningsringen i vitt eller rött guld bara..

Jag tycker det är så himla fint med ringar med raka kanter också! Stenar är fint men jag tror att det blir jättefint även utan. Vill man ha stenar sen kan man ju alltid sätta in i efterskott.

Svar på tråden Classic ringar