• 1year2go

Förnya förlovningen?

Jag och min kille har varit tillsammans sedan mars 1998 och förlovade sedan nyåret 1999-2000. Vi var jätte unga då vi förlovade oss och planerade bröllop ganska snart (vi sade inom 3år) efter förlovningen. Vi har inte ännu heller gift oss, först ville vi båda bli klara från respektive skolor, sedan ville vi ha ekonomin i skick och nu håller vi o bygger hus så det har tagit alla våra pengar nu i ett och ett halvt år... så bröllopet har bara skjutits upp hela tiden.

Vi har talat om att gifta oss inom ett år eller så, men jag skulle vilja göra något skoj, typ förnya vår förlovning eller något, då det känns som om vi inte kanske riktigt visste vad vi gjorde för snart 7 år sedan då vi trädde på våra förlovningsringar.

Vad kunde vi göra? Vi kanske dessutom sku vilja ha nya förlovningsringar då vi inte hade så mycke pengar att satsa på dem då vi studerade. Kan man göra så?

• Svar på tråden Förnya förlovningen?
  • InaHjärtarAdam

man kan göra som man vill, bra ellerhur!!
    jag tycker det är en fin idé du har så kör på den om det känns rätt!!

• Örebrobrud

Vi förlovad oss år 2000 och nu till vintern ska vi gifta oss, så även för oss har det gått ganska lång tid.

Vi pratade om att det kanske var dags att gifta sig, men vi hade inte bestämt något. Då överaskade min sambo mig med att falla ner på knä och fria . I samband med det fick jag en ring som jag nu bär på höger hand. Jag räknar den som min "frieriring".

I samband med vigseln kommer vi att byta ut våra förlovningsringar. Vi känner att de inte längre har en stil vi gillar. Dessutom hade vi inte en tanke på hur en framtida vigselring skulle passa till förlovningsringen.

Det finns inget rätt eller fel. Gör det som passar er bäst och känns bra!

• 1year2go

Örebrobrud!

Det var just så som jag tänkte det! Ni hade verkligen suttit i samma båt som vi då!

Tack sååå mycket för det där inlägget! Det var ju en bra idé att byta ut förlovningsringarna vid vigseln. Trädde ni på varderas nya ringar under vid vigselakten?

• Örebrobrud

1year2go

På dagen för vigseln kommer jag att sätta på mig min nya förlovningsring och under vigselakten kommer min m2b att trä på mig min vigselring och jag kommer att trä på honom hans nya ring.

• 1year2go

Tack alla för hjälpen! Lycka till med vigseln Örebrobrud!

• VFR

Klart att ni kan byta ut era förlovningsringar. När vi förlovade oss 1995 så tyckte vi att det var fint med lite mönstrade, tunna ringar. Vi hade inte en tanke på de skulle matcha en framtida vigselring. Nu kommer vi att byta ut ringarna. De gamla sparar vi.

Svar på tråden Förnya förlovningen?