• midvinterblot

Hudbristningar!

Hej!
    Fick jätte mycket hudbristningar på magen och innanför låren när jag va gravid, undrar nu om någon har/vet nått man kan göra åt detta? Finns ju en del crémer som man kan köpa bla på skindoctors, någon som prövat något sådant? Tips?

Trevlig Helg!

• Svar på tråden Hudbristningar!
  • Swing

Det finns nyare krämer mot bristningar, men jag har tyvärr bara läst reklamen. PERSONLIGEN tvivlar jag på att krämerna fungerar. Dom kan väl inte "laga" huden, eller? Möjligen kanske bristningarna bleknar och syns lite mindre).

• bonitan FRU 1/7-06

Som jag brukar säga
    "det är ju ditt mammadiplom"

Tyvärr så finns det inga krämer som läker bristningar, inte än iallfall. Var det längesedan du fick barn?

• Agouza

Svårt att göra något åt, då det är den tjockare underhuden som tänjts ut och då hjälper det inte att smörja ytterhuden. Jag har massor med bristningar på låren - inte snyggt, men de har bleknat. Man får ha bra gener tyvärr.

• silverdrake

går det att göra något förebyggande mot bristningar? för att inte få dom menar jag, hälper det att te.x smörja medans man är gravid och magen växer?

• Skruttfia

Weleda Havandeskapsolja ska tydligen vara jättebra för att förebygga bristningar. Man smörjer in mage och bröst.

• Agouza

Nej, det finns inga vetenskapligt beprövade metoder att motverka bristningar. Man får se till att ha bra gener...

• midvinterblot

Bonitan:

För ett år sedan fick jag barn..

"Mammadiplom" det låter ju urgilligt!

Kram!

• 26maj2007

jag smörjde in mig dagligen under båda mina graviditeter, det hjälpte inte.

spelar ingen roll om man är lite eller stor.

min kompis fick inga birstningar och hon är normalsmal. hennes syster som är ganska kraftig fick mycket bristningar.

• Carma

Jag tror att laserterapin kan hjälpa. Kan vara en dyrare variant på att lösa problemet, men borde vara mer effektivt än krämerna. Oljan & krämerna är mera förebyggande.

Lycka till.

• bonitan FRU 1/7-06

midvinterblot

visst är det.. :)
    Jag har 2 st barn och faktist liiite bristningar, men man kan ju bara acceptera de, och göra de till en del av sig själv. Njuta av sitt mamma diplom.

Hoppas du får några tips.. :)

• Thailands brud

Tyvärr är det väl få krämer som fungerar . Jag har samma problem som dig men när jag var hos en läkare pga en annan åkomma så såg han brsitningarna och sa att det berodde på att jag hade överelastisk hud, så när det lade sig lite fett innanför huden och klarade huden inte att hålla emot och "brast". Tydligen hade jag rätt mycket överelasticitet...

Det enda som hjälpt mig har varit att gå ner i vikt, ju mindre fett innanför huden desto mindre märken. Men det är ju också lagom kul...*suck*.

Svar på tråden Hudbristningar!