• JennyToo

Festlokal Mölndal/Kungsbacka

Är det ngn som har ngt bra tips på festlokaler i Mölndal/Kungsbacka?
    Vi kommer gifta oss i Kållereds kyrka och det verkar nästan hopplöst att hitta en lokal där man kan ta med egen mat/dryck och som inte redan är bokad.
    Börjar misströsta om att alls hitta ngt och det känns som att vi kommer få ställa in hela bröllopet.
    Det känns inte kul att gifta sig om man sen inte kan fira det med släkt o vänner!

Iaf - alla tips och idéer mottages ytterst tacksamt!!!
    Jenny

• Svar på tråden Festlokal Mölndal/Kungsbacka
  • after eight

Jag sökte på ett gammalt inlägg och hittade detta:

"Hällesåkersgården, tyvärr finns ingen utrustning där men det kan man hyra av ex Göteborgs Möbeluthyrning-HyrGlaset. "

Gunnebo slott finns ju också, men de har kanske inte så man får ta med eget?

Sen tror jag Ellte ska gifta sig i de trakterna, om jag inte minns fel. Hon är ganska flitig här på forumet och hon kanske kan hjälpa dig.

Sorry att jag inte kunde hjälpa dig mer.

• zanti

Vilka lokaler har du kollat upp då ? Finns ju en hel del lokaler här i kungsbacka

• JennyToo

Hällesåker är bokat, o Gunnebo är bara egen restaurang.
    zanti - vi har inte kollat på så mkt runt kungsbacka eftersom vi inte känner till trakten så bra.
    Alla tips vore bra!

• Ellte

JennyToo :( Inte skoj att höra att du misströstar gumman! Klart vi ska lösa detta! :D

Det enda jag kommer på i en hast är Teaterhuset i Mölndal, har ni kollat med dem? Himla läcker lokal! www.teaterhuset.nu/uthyres.htm

Jag funderar mer under förmiddag och återkommer! *kram*

• lycklig

Hej! Vi gifte oss i fässbergskyrkan den 26 oktober. Vi hade vår fest på Hemvärnsgården i Mölndal. Den ligger på Delbancogatan och det kostar 800 kronor att hyra den för en kväll. Jag tycker att den är jättebra. Där finns kök,scen dansgolv. Perfekt.

• zanti

JennyToo

Här finns tölögården , hanhalsgården ( blev helt tom i huvudet nu när jag skulle tänka till ! )Kostar ca 2300 kr att hyra . På hanhalsgården kan man dessutom lägga till 500 ( tror jag det var ) så städar de också dagen efter . Ska se om jag kommer på mer sedan när huvudet är klart

• JennyToo

lycklig! Har du telefonnummer till hemvärnsgården? jag har letet men inte hittat.

zanti
    tölögården är bokad, men hanhalsgården har vi inte kollat än. vet du var den ligger, telnr mm?

Ellte!
    Tack, jag ska kolla detta!
    Kram, J

• zanti

Här kommer telenr till hanhlsgården 0300/15263 Sist jag pratade med dem tog de 1800 och la man till 500 så städade de också

• Anna numera Karlsson

Ring kommunen och turistbyrån i de kommuner som du är intresserad av. De har bra koll på det mesta. Kolla med hembygdsgårdar och bygdegårdar. Det finns fler än man tror.

• Meddelande borttaget
  • Anonym

Hej

Vi hade en stor fest på Annebergs bygdegården för ett par år sedan... Ligger mitt i mellan Kållered å Kungsbacka. Älvsåker församling... Jätte fint ställe..å inte alls dyrt...

• JennyToo

Anonym
    Annebergs bygdegården? Hittar ingen med det namnet, menar du Älvsåkersgården?
    (Oxå upptagen, by the way...)

• JennyToo

Tack lycklig!
    Vi har precis varit o tittat på Hemvärnsgården. Inte jättekul utanpå, men helt ok inne. Stort kök, o till det priset var det inte så mkt att snacka om!
    Tack iallafall för tipset!

• septemberbrud nr2

Har du kollat på Särögården, vi hade vårt bröllop där och var mycket nöjda.

• JennyToo

Tack för tipset septemberbrud nr2, men vi har redan bokat lokal.
    (Kolla 2 inlägg ovan...)

• Lingonfia

Hej du septemberbrud nr2
    Jag har försökt att få lite info om just Särögården,,,
    Vad ingår i priset& vad är priset?

• JennyToo

Lingonfia, om du söker på Särögården på tidigare inlägg hittar du massa info!
    Jenny

Svar på tråden Festlokal Mölndal/Kungsbacka