• _Sofia_

Bilder från festlokal i Umeå?

Hej!

Jag ska snart boka festlokal och har surfat runt och läst i olika trådar.. Jag undrar om det är någon som har bilder (helst inifrån) på Bäcksjögården (Skogsgläntan), Tavelsjö bygdegård eller Klockargården? Jag hittade lite eller inga bilder från dessa på internet.

Tacksam för hjälp av er snälla BT-människor!

• Svar på tråden Bilder från festlokal i Umeå?
  • loloso

Ring dem och be dem skicka bilder!

Min favorit är Bäcksjögården

• Sandgren

Det ska finnas en samlad sida med länkar till bygdegårdar, sådanna har oftast hemsidor, ev med bilder. Stöcke har i alla fall en sida. Om du är intresserad av festbilder och förberedelser från Stöcke bygdegård så har vi det: www.sandgren.pp.se/brollop

Stöcke:
    hem.stocke.se/bygdegard/index.htm

bygdegårdssidan:
    www.bygdegardarna.se/

Bäcksjö-sidan verkar nerlagd, jag hade en länk till den men den fungerar inte längre.

• _Sofia_

loloso: Bra idé! Jag ska kolla om de vill skicka mig bilder

Sandgren: Vilka fina bilder du hade på er hemsida! Kul och inspirerande att se! Stöckes lokal är ju kanonfin, men lite långt bort från Sävar kyrka där vi ska gifta oss. Tack för tipsen!

• Sandgren

Jag har varit på bröllop i Sävar, vi var där vid idrottsplatsen tror jag... Kommer inte ihåg vad det heter. Jag har faktiskt oxå varit på bröllopsfest i resturangen i centrum, då min farmor o farfar firade guldbröllop så överaskade min farbror oss med att de hade gift sig! Men det är måååånga år sen...

Men ska ni gifta er i Sävar rekomenderar jag att ni har festen i Skäppsviks herrgård! Där är det sååå vackert! Men det beror lite på hur många gäster o ifall ni vill ha lokal med egen dricka o mat.

• Sandgren

Sofia: Tack för berömmen!

• _Sofia_

Sandgren: Ja, Skeppsviks herrgård har vi faktiskt prel.bokat, men det blir så dyrt eftersom man måste ta både mat och dryck från dem. Jag är ute efter ett alternativ till det.. Lokalen vid idrottsplatsen har jag funderat på, det skulle kunna vara en lösning, även om det inte är lika vackert där som ute i Skeppsvik.
    Ska du också gifta dig nästa sommar Sandgren?

• Sandgren

Sofia: Nej, vi gifte oss den 5:e augusti! Vi hade Backenkyrkan o Stöcke bygdegård. Men hela släkten nästan bor i Sävar, så i Sävarkyrkan har jag vistats en hel del vid dop, konfirmationer, bröllop, begravningar... Den är fin!

• _Sofia_

Sandgren: Jaha, grattis till gitermålet då! ;) Backenkyrkan och Stöcke bygdegård är ju jättefina båda två. Jag gillar Stöcke skarpt, men det är ju typ 3 mil från Sävar, kändes lite bökigt. Jag ringde till Sävar nyss iaf, och prel.bokade klubblokalen också. Ska släpa med mig fästmannen och kika! :D Tack för bra tips!

• Sandgren

Det var säkert 10 år sen jag var på bröllop vid idrottsplatsen, men det var fint vad jag kommer ihåg.

himla synd att Skeppsvik bara har fester med egen mat o dryck, för det är ju rena drömplatsen!

• Sandgren

Jo, Stöcke är ju åt helt fel håll! Men jag är från Röbäck, så det passade bra. Men vi hade buss till o från festen, och bussen gick ända ut till utanför Ostäns på natten och släppte av folk både i Röbäck, stan, Sävar och vid kusten!

• _Sofia_

Perfekt med buss som lämnar gästerna! Det ska nog vi också försöka fixa, det vore grymt. Hade ni hyrt buss från ett bussbolag eller fixat själva?

• Sandgren

Vi hyrde buss från Göstas buss

• _Sofia_

Okej, vad kostar det? Hade ni fixat egen chaufför då?

• Sandgren

Sofia: Jag tror inte man kan hyra utan chafför, vi hyrde ialla fall hela kittet. De körde oss från Backen till Stöcke, från Stöcke till stan via Röbäck med en buss, och en buss gick vidare till Sandskär. Det kostade 5000:- Vi var tvunga att ta två bussar eftersom det var så många som bussade. Vi var 100pers på festen.

Det är ju sååå bra med bussar, för man behöver inte alls oroa sig för att folk kanske far tidigt o så, när nästan alla tog buss så var det full fest till kl 2!

• Zarza

Vi hade bröllopet i Bäcksjögården. Dom kallar de Skogsgläntans Konferens och festgård. Det var visst något om den som bodde där förut. Därför "döpte" dom om det. Vi lejde dom för allt. Dom är inte alls dyr och kanonbra att ha att göra med!Man kan åka och titta utan att boka. Dom tar sig alltid tid, när än man än ringer. De tyckte vi var bra. Man kände sig aldrig påträngande. Logen vi hade bröllopet i tar ca 90 pers. Super!

• _Sofia_

Tack så mycket för bra info Zarza, det låter bra med trevligt bemötande! Ska kolla närmare på det stället!

Svar på tråden Bilder från festlokal i Umeå?