• evanisse

Kalmar området?

Kalmarpar hör av er till mig. Par bosatta utanför Kalmar skulle gärna ha kontakt med andra bröllopsplanerande par. Gifter occ iMaj.

• Svar på tråden Kalmar området?
  • 2003-08-02

Hej evanisse!

Vi ska gifta oss i Slottskyrkan den 2 augusti.
    Vi har hittills bokat festlokal och catering samt bröllopsnatten.
    Jag vet vem jag vill ha som frisör men vi inte idag vilken salong hon arbetar på. Det får bli lite detektivarbete för att hitta henne.
    Hur långt har ni kommit?

• evanisse

Vi har inte kommit speciellt långt, även att vi ska gifta oss den 24 maj. Kyrka, präst bokat ska titta på festlokal i morgon. Best man är tillfrågad annars inte så mycket mer. Hur vet man vilken frissa man ska gå till, jag klipper mig hos elever annars men den dan vill man ju gå till en riktigt duktig frisör. Vad gick du på?

• 2003-08-02

Hej evanisse!

Vad gäller frisör så bodde jag i Kalmar under 4 år. Eftersom jag har ett hår med egna viljor så kände jag att jag ville gå tillbaka till min gamla frisör. Hon kan mitt hår och har innan gjort finfina frisyrer på mig som har hållt i flera dagar.Om du söker på ínlägg med område Kalmar hittar du några inlägg ang frisör.
    Vilken lokal ska ni titta på?

• evanisse

ska kolla på Dörby gamla gästgivargård i Smedby. Ska faktiskt åka nu på stört!

• Meddelande borttaget
  • evanisse

Har bokat dörby gamla gästgivargård nu. Från 1700talet. mysigt. Det vore jättekul att träffas och pyssla! vi bor en mil från kalmar. Skriv gärna din mailadress! Vilken frisör ska du (smulan) till?

• Petsi

Hej! Vad kul! Jag har forsokat att fa tag pa par som ska gifta sig i Kalmar omradet och vet lite om Kalmar. Ska gifta mig pa Oland i Augusti, men ska gora haret, smink, blommor och antagligen fotograf fran Kalmar sa det vore jattekul men lite utbyte av tips och ideer. Jag sitter namligen pa andra sidan jorden i USA! Jattesvart att planera harifran speciellt nar jag inte kanner till Kalmar!

Petra

• Lotta A

Hej!
    Vi ska gifta oss i Förlösa kyrka den 12 juli. Tro det eller ej, men våra blivande har redan talat med varandra om att träffas..Om det är så att ni bor i Hossmo!
    Det vore kul att träffas och ge varandra tips och råd.
    Vi har inte kommit så långt med vår planering, bokat kyrka, ordnat tärna och bestman, funderat på festlokal (Ljungnäsvillan). Det mesta är just nu i stadiet av planering och fundering, inte mycket bokat och spikat till 100%!!
    En bra fotograf i Kalmar är Joachim Grusell, ett tips!!

Ha det bra! Hoppas att vi ses!

• evanisse

Hej Lotta A
    Ja det vore jättekul verkligen att träffas. Det är så mycket att planera och eftersom man inte känner några andra med samma planer så vore det ju jättekul. Våra blivande får väl höras av igen och så bestämmer vi en kväll då vi träffas. Tack för tipset om fotograf!

• 2003-08-02

Hej evanisse!

Jag såg att Lotta A tipsade dig om fotograf. Jag håller med henne att han är jättebra men om ni väljer honom se till att ni talar om när ni vill att korten ska vara färdiga och att han skriver på.
    Jag har kompisar som i somras anlitade honom och fick tjata sig till korten. Han glömde framkalla dem och sedan tog det tid med många arga samtal för att korten skulle kunna hämtas. Det är ju inte meningen att man ska vara tvungen att tjata sig till kort som man har betalt för.
    Till slut löste det sig och priset blev lite billigare men de är inte nöjda med bemötandet.

• Petsi

Tack Lotta A for fotograf tipset!
    Petra

• Anonym

Jag har tyvärr negativa erfarenheter av fotograf herr Grusell. Blev fotad där och ganska tråkigt bemött när jag tog studentfoto för 7 år sen, men det kan ju ha ändrats....
    Tyckte själv att min position på porträttbilderna såg tillgjord ut redan när de skulle tas och bilderna blev jättelustiga.

• Anonym

Kul med Kalmar-par! Själv är jag inte från Kalmar, men det är min blivande. Vi ska gifta oss i Slottskyrkan den 9 augusti och har bokat lokal på Skälby gård. Håller som bäst på att titta på olika catering-alternativ... Någon som har några bra tips?

• Petsi

Hej anonym,
    Vad trakigt att du har dalig erfarenhet av Grusell som fotograf. Har du nagra andra tips pa fotografer i Kalmar eller Borgholm?
    -Petra

• evanisse

Petsi!
    Wallander tycker jag är bra. Fotades där av en kvinnlig fotograf, vet ej vad hon heter, blev jättenöjd, hon var trevlig!

• evanisse

Jag är även intresserad av frisyrtips vet ni nånstans dom är duktiga?

• Petsi

Samma här. Jag tar också tackamst emot trips pa frisör och make-up!

Svar på tråden Kalmar området?