• Kristina07

Skottland???

Vi funderar på att åka till Skottland på smekmånad. Vi vill inte vara borta för länge, så en kort resväg känns bra. Sen ville vi åka till ett ställe där ingen av oss har varit.
    Har någon tips på ett fint ställe i Skottland? Vi skulle gärna vilja bo på något slott eller herrgård eller ett riktigt fint B&B.

Tips och idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Skottland???
  • Jenca

Vi firade vår ettåriga bröllopsdag förra året på ett jättemysigt hotell vid Loch Tay. Det ligger en bit avsides men i otroligt mysig omgivning och man får uppleva underbar skotskt natur när man åker dit på slingriga småvägar. Helt klart värt resan dit :)

www.ardeonaighotel.co.uk/

Förlovade oss på ön Arran på västkusten av Skottland och bodde då dels på ett 'vanligt' B&B ett par nätter och natten vi förlovade oss på Kilmichael Country House Hotel, som oxå är väldigt mysigt. Arran ligger dessutom nära Prestwick som Ryanair flyger till om ni vill åka med dem.

Inget av ställena är speciellt billiga, men inte heller det dyraste man kan hitta, och det är otroligt bra service och mat på båda.

• jocelyn

Isle of Arran är en av de vackraste platser jag någonsin besökt. Ingen höjdare vad gäller tillgänglighet eller lyx men ack så underbara landskap och mysiga människor!

Edinburgh måste jag också nämna som ett av de bättre reseminnena; en storstad men med en mycket mjukare framtoning än många andra städer i samma storlek. Här kan man få både den historiska/romantiska "braveheart"-känslan samtidigt som man befinner sig mitt i en stad. Perfekt!

Svar på tråden Skottland???