• Karamell

Intim vaxning

Hej. Jag undrar vart man kan köpa vax för bikinilinjen??? Allt hårborttagningsvax jag har sett är ej lämpat för det området..Finns det nån kräm man kan använda som tar bort håret??

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Intim vaxning
  • Aii

Veet Cold Wax Strips kan man ha till bikinilinjen. Själv har jag bara använt den till benen och under armarna. Jag tycker den funkar rätt bra. Allt följer visserligen inte med så man får noppa de sista hårståna. Men jag är nöjd dem den.

• Swing

Andrea Brazilian vax, i grön kartong, finns på Åhléns, Kicks m.fl. ställen. Kan användas till att ta bort rubbet av hår där nere.... eller så mycket man önskar.

• Karamell

Tack för svaren.Då blir det Åhlens nästa

• Karamell

Hittade den på Lindex.Ska bara vänta på att det växer ut så jag kan testa..

• InaHjärtarAdam

alltså, gör det inte överjävligt ont?!
    själv håller jag på o rakar bort alltihop hela tiden men det är ju inte speciellt kul det heller...
    så min fråga, är det värt det? hur lång tid tar det innan det växer ut igen och blir det många inåtväxta hårstrån? jag fattar att det här är individuellt, men ett litet hum iallafall skulle jag vilja ha innan jag utsätter mej för nåt sånt här;)

• pickolina

InaHjärtarAdam
    Det är ju inte jätte nice... Jag gjorde som så att jag gick till en salong, för att få det ordentligt gjort och sedan höll jag efter själv. Då var det ganska lätt och smärtfritt eftersom håren kommer lite pö om på... :) Mer eller mindre varje dag så undersökta jag å såg jag ett strå som hade problem att komma ut så pillade jag ut det med pincetten, så det hann aldrig bli några infektioner eller inflammationer.... Jag tyckte tat det fungerade toppen!..

• Diddisen

pickolina

Jag måste bra fråga jag vet ju att du gjort brasiliansk på salong. och det gjorde jag oxå för första gången för 1 vecka sen. Nu till frågan, Själva vaxningen gjorde ju ont men inte så man dog. men sen på natten fick jag hemskt ont och fick även små varfylda plitor. Hänt dej oxå eller är jag onormal.

• pickolina

Diddisen
    Jag kan säga att jag inte har världens bästa erfarenhet när det gäller att vaxa... Jag svullnar upp ordentligt efter ett par timmar och sedan är jag röd, svullen och jätte öm ett bra tag...ibland flera dagar... :( Jag har inte haft några problem med varfyllda plitor dock...men om du menar sådana som man kan få i ansiktet så kan jag få det ibland ändå... Å kanske att man blir mer känslig när man är nyvaxad, då porerna öppnats och det kan komma skräp i dem.... Men om du pratar om riktiga varplitor så kanske du reagerat på någon ingrediens de haft eller att du har för känslig hud för vaxning.

• pickolina

Men sådana man kan få i ansiktet (minns inte namnet) kan man få ja... Som sagt, det kommer skräp i porerna..precis som i ansiktet... :(

• Diddisen

Jo plitor förstår jag att man kan få . men jag hade så ont på natten att jag knappt kunde sova.

• pickolina

Då ska du nog inte vaxa.. Jag blir som sagt väldigt röd, svullen och öm..det gör svinont... Å det är ett tecken på att huden är för känslig, för behandlingen, ingredienserna eller båda.... Därför så vaxar jag bara någon gång ibland och håller sedan efter med min epilator, för det fungerar mycket bättre (för mig).. Sedan har jag bara gjort brasse en gång, för då var jag så öm att jag hade problem att gå och sitta i flera dagar... :(

Svar på tråden Intim vaxning