• Lieb + Älsk

Prisjämförelse Öl/Vin/Sprit i Helsingör vs Systembolaget

Är det någon som har en bra uppfattning om hur prisnivån numer är på Öl/VIn/Sprit i Helsingör? Tjänar man fortfarande på att åka dit?
    Har planer på att åka dit och handla åt min kompis som gifter sig i januari.

Mottar gärna tips på bra butiker att handla i också.

• Svar på tråden Prisjämförelse Öl/Vin/Sprit i Helsingör vs Systembolaget
  • Nina82

Tycker att du ska åka till tyskland istället, där kanske ett flak kostar 60 kr. Vi kommer att köpa våran dricka där.

• jojo02

Tyskland deffinitivt. Dit kommer vi att åka. googla bordershop. Tror de finns priser där. finns ocksså en butik som heter calles. där har jag inte varit men ska vara bra.

• Bröllopstokiig

Vi kommer att köpa drycken till vårt egna bröllop i tyskland men då vi varken har möjlighet eller tid att åka till tyskland denna gång så tänkte vi passa på när vi ändå är i Helsingborg och hälsar på min svägerska2be.

• Nina82

ok! Vet inte alls va det kostar där längre. men ha för mig att det är dyrare än i tyskland. ha d gott

• Cezi

Jag har kollat upp allt det där faktiskt, så här kommer en liten lista:
    Gato Negro, 300 cl Bag in Box Dk Pris:89,95
    Swe pris:

• Cezi

Opps tryckte fel, försöker igen:
    Rött vin:
    Gato Negro, 300 cl Bag in Box: Dk pris:89,95 Swe pris:189, Dk priset omvandlat till SEK: 111, Du sparar:78 kr

Mauro, Primitivo 300 cl Bag in Box Dk-pris:89,95, Swe pris: 199 Dk priset omvandlat till SEK: 111, Du sparar:88 kr.

Likör:

• Lieb + Älsk

Åh! Lysande!
    Tack så hemskt mycket. Nu har jag nått att gå efter när jag partar med det blivande brudparet om inköpet.

Givetvis får ni gärna ge mig mer tips och sånt.

• stina-07

Jag funderar på att åka ner och handla! Får man ta med sig hur myckert som helst hem?

• Nina82

Om man åker till tyskland få man ta hur mycket man vill om det ska vara till privat fest som dom säger. Tänkte att jag skulle komma iväg innan vintern kommer.

• www.robiefredrik.se

Vi sparade många tusenlappar när vi handlade allt i Tyskland. Dock finns det en fördel med att handla på systemet - du kan lämna tillbaka det som blir över. Vi har en del vin som vi fick över, det går visserligen sälja vidare, men ändå.

• Cezi

Resan till tyskland är dyrare än till Danmark, då måste priserna i tyskland vara så pass lägre än i Danmark så att man tjänar på det ändå..

• Cezi

Öl/vin och sprit i Helsingör, finns nästan alldeles för många butiker så att man inte vet vad man ska välja, fast vi har några vi brukar gå till. De som ligger ganska nära där man går av de stora båtarna Scandlines...

• Lieb + Älsk

Ja, ska man inte handla så mycket så får man ju räkna in det i totalpriset (resa +sprit).
    Vi får helt enkelt kolla runt lite i Helsingör och se om de har de viner etc som är intressanta.
    Har surfat runt lite och hittat några butiker som har hemsidor. Min kompis och hennes m2b ska troligen ha älg så de söker viner som passar till det.
    Nån som har nått bra förslag som är köpta i Danmark?

• Cezi

Tyvärr vet jag inget vin till Älg men de som jobbar i vin och spritbutikerna är oftast svenskar så det är nog inte så svårt att få råd. Men jag tror inte att danskar äter så mycket älg, så jag har ingen aning om de skulle veta så mycket om det...

• blivande fru Tasala

Hardy ett vin från Australien ska fungera utmärkt till vilt. Det vet jag att det finns att köpa i Danmark vet dock inte hur mycket det kostar.

Svar på tråden Prisjämförelse Öl/Vin/Sprit i Helsingör vs Systembolaget