• Liz71

Brazilien

Vi har äntligen beställt vår bröllopsresa!!!
    Det var svårt att bestämma sig. Valde mellan kombinationsresor Vietnam+Thailand/ Kambodja+Thailand/Australien+New Zeeland/Kenya..men nu har vi bokat in oss på en veckas rundtur i Amazonas+ en veckas sol och bad på hotell i Brazilien. Känns spännande & något att verkligen se fram emot. Är det någon som har varit där och kan dela med sig om vad man ska se & göra?

• Svar på tråden Brazilien
  • Liz71

Glömde nämna att det är i orten Natal som vi ska bo sista veckan på vår semester.
    Åker i början av November, så det närmar sig!
    Ingen som varit i Brasilien????

• Kalar

Vi har varit i Natal och det var helt underbart! Helt underbara människor och hur mysigt som helst. Vi bodde på ett hotel som hette D-beach och det var jättebra!!!! Skulle gärna åka tillbaka.

• Liz71

Va bra!
    Kanske vi har valt rätt då?! Blev lite osäker emellanåt.
    Vi ska bo på Ocean Palace.
    Är det något man bör tänka på när man besöker orten?
    Blir orolig när jag läser reseinformationen om rån, överfall osv..för att inte tala om alla vaccinationssprutor som de radar upp. Kommer att se ut som en nåldyna innan man har tagit dem alla!

• bauti

Ni måste åka på delfinsafari i Natal.
    Sedan en sandsafari i små bilar i deras sand öken.
    Hotellen brukar kunna hjälpa till med det.
    Absolut ett minne

• Kalar

Om ni bor i Ponta Negra (vanligaste turistområdet) så är det ingen fara för överfall och rån. Vi kände oss trygga hela tiden. Sen beror det helt på hur man agerar. Går man omkring med en dyr kamera på magen och viftar med sedlar ber man nästa om att bli rånad....

Om ni åker beach buggy så se till att det är ett seriöst företag med bra försäkring. Många åker med för många passagerare i bilen och då gäller inte försäkringen om nåt skulle hända.

Tänk också på att solen är väldigt stark. Mycket starkare än Thailand tex. Vi hade SPF 30 och brände oss ändå!

En annan sak som kan vara bra att veta är att nästan alla rätter man beställer på restaurang är för två personer. Så det är en fördel att tycka om samma saker

Jag hade gärna åkt på bröllopsresa till Brasilien om jag inte redan hade varit där. Längtar tillbaka!!!

Hoppas ni får det jättetrevligt!

• Johanna85

Har varit i Natal i tre veckor för två år sedan, bodde mellan Ponta Negra och Natal. Ni kommer bo vid något som heter Via de Costiera (vet vart ert hotell ligger). Det är jättefint där. Det är ingen fara att visstas i Ponta Negra och inte heller i de centrala delarna av Natal heller. Finns ett område som heter Alekrim, där kan man visstas dagtid utan problem, där finns mycket att titta på.

Stranden i Ponta Negra är inte så rolig, men det finns en strand som heter Playa de Cotovelo som ligger en bit utanför Ponta Negra, finns uytmärkt på kartor över området. Tar cirka en halvtimme att åka dit. Går bussar från centrala Ponta Negra eller ta en taxi. Den stranden är underbar! Vattnet utanför ert hotell kan vara mycket strömt och gå stora vågor där, var förskitig. Jag åkte bodybord där och höll på att drukna, som tur var räddade min man mig.

Rekomenderar också att ni ska åka Beach Buggy, det är superkul! Men se till att åka med ett seriöst företag. Jag rekomenderar att ni betalar de extra pengarna det kostar att bara åka ni två i bilen, det blir mycket roligare då och säkare.

Ha det så kul i Natal och Ponta Negra!

• Johanna85

Just det, det är bra att köpa solskyddsfaktor 50 när ni kommer dit. Jag hade solskyddsfaktor 50 i tre veckor och spenderade mycket tid i skuggan men var ändå jättebrun när jag kom hem. Solen är STARK! Hade solskyddsfaktor 30 på mig en av de sista dagarna och det var mulet, lyckades bränna mig då.

Keps och solglasögon är att rekomendera när ni åker på beachbuggy tur. En tunn vit långärmad tröja kan även vara bra att ha eftersom man sitter i solen hela dagen.

Svar på tråden Brazilien