Har varit i Natal i tre veckor för två år sedan, bodde mellan Ponta Negra och Natal. Ni kommer bo vid något som heter Via de Costiera (vet vart ert hotell ligger). Det är jättefint där. Det är ingen fara att visstas i Ponta Negra och inte heller i de centrala delarna av Natal heller. Finns ett område som heter Alekrim, där kan man visstas dagtid utan problem, där finns mycket att titta på.
Stranden i Ponta Negra är inte så rolig, men det finns en strand som heter Playa de Cotovelo som ligger en bit utanför Ponta Negra, finns uytmärkt på kartor över området. Tar cirka en halvtimme att åka dit. Går bussar från centrala Ponta Negra eller ta en taxi. Den stranden är underbar! Vattnet utanför ert hotell kan vara mycket strömt och gå stora vågor där, var förskitig. Jag åkte bodybord där och höll på att drukna, som tur var räddade min man mig.
Rekomenderar också att ni ska åka Beach Buggy, det är superkul! Men se till att åka med ett seriöst företag. Jag rekomenderar att ni betalar de extra pengarna det kostar att bara åka ni två i bilen, det blir mycket roligare då och säkare.
Ha det så kul i Natal och Ponta Negra!