• psst

Bästa festlokalen i Småland!

Bästa festlokalen i småland måste vara vandrarhemmet Korrö, mitt i ett naturvårdsområde strax norr om Tingsryd. Det är en gammal hantverksby med herrgård, loge, kvarn, såg etc mitt i skogen. Man finner inte en mer romantisk plats att ha ett bröllop på - vi hade vårt där den 9 september iår. Ola som driver stället är bara kanonbra, vi fick hyra alla vandrarhemsplatserna till våra gäster så att det bara var vi i hela "byn" under helgen, och han fixade allt åt oss till vår bröllopshelg. Logen som festlokal är toppen - är så romantisk, får plats med 90 sittande personer (det finns vitt nytt porslin för 90 personer nu också), man får stanna och festa hur länge man vill och man fixar egen mat (vi hade Gourmet Grön i Karlshamn)och alkohol (pappa köpte i Tyskland). Vårt bröllop blev precis så bra som vi önskade oss, mycket tack vare denna fantastsika plats mitt i småland.Våra internationella gäster uppskattade det speciellt mycket eftersom det är en natur man sällan får uppleva annars. Kristina

Svar på tråden Bästa festlokalen i Småland!